• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

נפילת אפים בט"ז אדר

מרפסן איגרי

Well-known member
השנה בפורים משולש משמע מחזו"ע שרק בירושלים לא אומרים תחנון בט"ז אדר
בילקו"י כתב שגם ערים המסופקות יכולים להקל לא לומר

א"כ יוצא ששאר הערים שקוראים רק י"ד אומרים תחנון ביום ראשון ט"ז אדר

ראיתם על זה דבר מפורש?

זכור שלפני כמה שנים שהיה פורים משולש כתבו על זה באתר אך לא מצאתיו
 
בפשטות. מדוייק ממרן זיע"א בעמוד רכז. וממרן שליט"א בסי' תרפח סעי' לא ולב. שדוקא בירושלים או בעיירות המסופקות. אבל בשאר ערי הארץ לא.
 
כך הביא בסוף בשם ס' פורים משולש. אולם בהלכה למעלה וחזו"ע פורים נראה שהכריעו לומר.
בשיעור האחרון דיבר ע"ז ואמר מי שגר בערי הפרזות ביום ראשון טז אדר יאמר תחנון, ואם רוצה שלא לומר הרשות בידו משום כבודה של ירושלים. (כסברא המובאת בס' פורים משולש ועוד). ופרוז שנמצא בירושלים לא יאמר תחנון, כמנהג אנשי המקום.
 
עוד יש לדון כשחל שושן פורים קטן בשבת כמו שנת תשפ''ד, האם לומר 'תחנון' ביום ראשון, ובפשטות ומסתימת ד' הפוסקים נראה די''ל כיון שאין עושים סעודה באותו יום, אך שמעתי בשם הגרח''ק זצ''ל שלא לומר בט'ז אדר א' שחל ביום ראשון בערים המוקפות
 
ומנהגו של ראש הישיבה הגר"י מאיר הלכה למעשה בישיבת "הנגב" יכב"ץ היה לומר ללא כחל וסרק
הי שם בעיר ואם בישראל בכפר נתיבות יע"א לשעבר כפר עזתא
 
חזור
חלק עליון