סידורי קול ציון לימים נוראים- מהדורה חדשה

כבודו ישר קופץ על כבוד גדולי הדור, דבר שלא דיברתי לכיוון שלו , אלא על המפיצים של הסידור שדואגים להכניסו בכל בית כנסת. ואני מסופק אם הרב מוצפי יודע מזה שהמון העם, בעלי בתים שלא יודעים עדיין בקושי הלכה, מכוונים כוונות של מקובלים.
ואני יודע מה דעתו של הרב יצחק על הדברים האלה. וגם אם הוא לא מדבר עליהם עכשיו, הכל בעתו ובזמנו.
שאלה-207739
לעט"ר מאור עינינו
מה שהרב עןנה לי מבחינתי זה חוק רציתי לדעת בעבר הרב אמר שעדיף לי לא להתפלל בסידור הרשש
האם המחזור והסידור של הרב זה מתאים לכל נפש?
כבר קניתי מחזור ולסליחות

תשובה
מרחק רב יש בין סידור כוונות הרש"ש זיע"א לבין מחזור קול ציון, במחזור הובאו הכוונות הפשוטות המופיעות בספרי הפוסקים הספרדים של 300 שנים האחרונות. והם מותרות לכל.

דעת הרב מוצפי שכמו שכולם גם בעלי בתים לומדים בן איש חי כך יכולים גם להתפלל. ואל תמציא סברות. הכל קורה בידיעתו
 
השני כרכים של כיפור הם לא מהשנה?
כי ראיתי שהמהדורה החדשה הוא שלוש חלקים
הכל כמעט אותו הדבר. אבל נוספו ביאורים בכמה וכמה קטעים בתפילה שלא היו בדפוסים הקודמים.
.אבל השני כרכ' יצאו בתשע"ט אם אני לא טועה וה3 כרכים וכרך אחד הם מהשנה
 
נערך לאחרונה:
כבודו ישר קופץ על כבוד גדולי הדור, דבר שלא דיברתי לכיוון שלו , אלא על המפיצים של הסידור שדואגים להכניסו בכל בית כנסת. ואני מסופק אם הרב מוצפי יודע מזה שהמון העם, בעלי בתים שלא יודעים עדיין בקושי הלכה, מכוונים כוונות של מקובלים.
ואני יודע מה דעתו של הרב יצחק על הדברים האלה. וגם אם הוא לא מדבר עליהם עכשיו, הכל בעתו ובזמנו.
אם בגלל כל הדברים שלך תגרום לאדם אחד לא לקנות את הסידור שאם היה קונה אותו תפילתו היתה משתנית לגמרי והיה מבין כל מילה אז חבל. עד שאין לך דברים ברורים שאמרו גדולי הדור על הסידור הקדוש הזה עדיף שלא תמציא סברות. רוב הכוונות שיש בסידור נמצאים בבן איש חי בכף החיים בחידא וכדומה.
 
לא זכיתי להבין למה להוציא כאלו סידורים
או כרך אחד עבה וקטן
או שלושה כרכים דקים
מה רע בכרך אחד גדול כמו כל הסידורים של הרב
בהתחלה הוציאו 2. עכשיו הוציאו בכרך 1 כי יש אנשים שמעדיפים שהכל יהיה באותו סידור. והוציאו ב3 כי יש כאלה שהסידורים השניים כבדים להם מדי. הסידור כרך 1 הוא מעל 1000 עמו'. (הכל לפי עניות דעתי). פשוט שכל אחד יקנה מה שיותר נח לו.
 
אם בגלל כל הדברים שלך תגרום לאדם אחד לא לקנות את הסידור שאם היה קונה אותו תפילתו היתה משתנית לגמרי והיה מבין כל מילה אז חבל. עד שאין לך דברים ברורים שאמרו גדולי הדור על הסידור הקדוש הזה עדיף שלא תמציא סברות. רוב הכוונות שיש בסידור נמצאים בבן איש חי בכף החיים בחידא וכדומ
סליחה שאני הורס לכם את המכירות
 
סליחה שאני הורס לכם את

סליחה שאני הורס לכם את המכירות
רק שתדע שאני לא מקבל מהם אחוזים. פשוט אני רואה איך זה משנה להמון אנשים את התפילה וחבל שמישהו יפסיד בגללך
גם אני בישיבתי השתדלתי להפיץ את הסידורים לבחורים אחרים וברוך השם תפילתם השתנתה לגמרי.
עדיף לפני ראש השנה להיזהר בלשון
 
יש לי חבר שכשהיה בתלמוד תורה הביא את הסידור קול ציון והיה שם בחור שהיה צועק עליו ואומר לו מה שאתה אומר זה סידור של מקובלים ותמיד היה צועק עליו עד שהוא הפסיק להביא ואחרי כמה שבועות הבחור הזה בא לחבר שלי כמעט בוכה ואמר לו חטאתי עויתי פשעתי כשהרב מוצפי נתן פה שיעור שאלתי אותו אם בגילי אפשר להשתמש בסידור והוא ענה שזה לכל גיל ואני מבקש סליחה וחבר שלי חזר להשתמש בסידור ב"ה וגם הוא תפילותו משתנות והרבה יותר את המילים וגם מביא הרבה חידושים מהסידור
נער הייתי גם זקנתי, וראיתי כבר כמה וכמה שנכנסו לעולם הקבלה בלא שהיו ראויים לכך, ונזקו ביותר.
אל תכניס אותי לאם הרב מוצפי אמר ולא אמר, זו לא הדרך המקובלת אצלינו, הרב עובדיה לא היה מתפלל בסידורים כאלה, חכם שלום לא, חכם בן ציון לא, וגם מי מהם שהיה מקובל, כמה טרח להסתיר את זה.
 
נער הייתי גם זקנתי, וראיתי כבר כמה וכמה שנכנסו לעולם הקבלה בלא שהיו ראויים לכך, ונזקו ביותר.
אל תכניס אותי לאם הרב מוצפי אמר ולא אמר, זו לא הדרך המקובלת אצלינו, הרב עובדיה לא היה מתפלל בסידורים כאלה, חכם שלום לא, חכם בן ציון לא, וגם מי מהם שהיה מקובל, כמה טרח להסתיר את זה.
כי לא היו עדיין סידורים כאלה שמשלבים פשט וכוונות פשטיות. ואנחנו יתושים לעומת הרב מוצפי וכל עוד אין גדול אחר שמדבר נגד הסידורים הקדושים האלה אין לאף אחד זכות לדבר מלה ולהביא סברות מדעתו. אני סיימתי את הדיון הזה אם אתה רוצה תקבל אם רוצה להישאר בדעתך אז... אבל לפחות אני הקטן ממליץ לכבודו לא לפרסם אותה כי יום הדין עוד פחות מ72 שעות וחבל ליפול בגלל דברים כאלה. שיהיה לכבודו כתיבה וחתימה טובה ואשריו של מי שיזכה להתפלל בסידורים הקדושים האלה וירגיש את התפילות של הימים הנוראים ויגיד עד עכשיו לא הרגשתי תפילה כזאת מרוממת. אשרי הזוכה.
 
כבודו ישר קופץ על כבוד גדולי הדור, דבר שלא דיברתי לכיוון שלו , אלא על המפיצים של הסידור שדואגים להכניסו בכל בית כנסת. ואני מסופק אם הרב מוצפי יודע מזה שהמון העם, בעלי בתים שלא יודעים עדיין בקושי הלכה, מכוונים כוונות של מקובלים.
ואני יודע מה דעתו של הרב יצחק על הדברים האלה. וגם אם הוא לא מדבר עליהם עכשיו, הכל בעתו ובזמנו.
מחלוקת הרב @ישועה ורחמים והגרב"צ מוצפי האם יש בעיה לפשוטי העם להתפלל בסידורי קול ציון.
וכל אחד יבחר לו כמי מהם לנהוג...
 
כבודו ישר קופץ על כבוד גדולי הדור, דבר שלא דיברתי לכיוון שלו , אלא על המפיצים של הסידור שדואגים להכניסו בכל בית כנסת. ואני מסופק אם הרב מוצפי יודע מזה שהמון העם, בעלי בתים שלא יודעים עדיין בקושי הלכה, מכוונים כוונות של מקובלים.
זה בדיוק מה שמרןהרב מוצפי מסביר לך שזה לא כוונות של מקובלים, תפתח שער הכוונות תראה מה זה כוונות, אלו כוונות פשטיות שהבן איש חי והחידא כותבים בספריהם להמון העם לכוון בהם, וכך מרן ממשיך בדרכם ומנחיל תורה זאת גם לשאר העם, ונהנתי "תלמידיו" בלי ידיעתו אז קודם כל תסביר לי איך כל יושבי השיעור במוסיוף נהפכו למרבצי תורה חשובים שיכולים לכוון ולהם הוא מביא את הסידורים וכותב להם על זה הקדשה, ובנוסף כמו שאתה יודע הרב מוצפי הכל אצלו מבוקר והכל נעשה על דעתו והוא תמך כמובן בהפצה המסיבית שיש עכשיו של הסידדורים.
אז סתום פיך ותפסיק לפעור פיך על תלמידי חכמים מרן הרב מוצפי וחתנו הגאון הגדול הרב עובדיה יוסף טולידאנו שהוא תלמידו חביבו של מרן הראשל שליטא.
 
זה בדיוק מה שמרןהרב מוצפי מסביר לך שזה לא כוונות של מקובלים, תפתח שער הכוונות תראה מה זה כוונות, אלו כוונות פשטיות שהבן איש חי והחידא כותבים בספריהם להמון העם לכוון בהם, וכך מרן ממשיך בדרכם ומנחיל תורה זאת גם לשאר העם, ונהנתי "תלמידיו" בלי ידיעתו אז קודם כל תסביר לי איך כל יושבי השיעור במוסיוף נהפכו למרבצי תורה חשובים שיכולים לכוון ולהם הוא מביא את הסידורים וכותב להם על זה הקדשה, ובנוסף כמו שאתה יודע הרב מוצפי הכל אצלו מבוקר והכל נעשה על דעתו והוא תמך כמובן בהפצה המסיבית שיש עכשיו של הסידדורים.
אז סתום פיך ותפסיק לפעור פיך על תלמידי חכמים מרן הרב מוצפי וחתנו הגאון הגדול הרב עובדיה יוסף טולידאנו שהוא תלמידו חביבו של מרן הראשל שליטא.
אפשר לדבר במילים גבוהות ולהאשים בביזוי תלמידי חכמים, ואפשר לדבר בכבוד ובדרך ארץ, והבוחר יבחר.
ואני עדיין עומד בדעתי, לא משנה מי עומד מאחורי ההפצה, נער הייתי וגם זקנתי ואל ראיתי את גדולי כל הדור שלפנינו מתפללים בכוונות כאלה.
 
רק שתדע שאני לא מקבל מהם אחוזים. פשוט אני רואה איך זה משנה להמון אנשים את התפילה וחבל שמישהו יפסיד בגללך
גם אני בישיבתי השתדלתי להפיץ את הסידורים לבחורים אחרים וברוך השם תפילתם השתנתה לגמרי.
עדיף לפני ראש השנה להיזהר בלשון
אני יכול לומר על עצמי, שהתפילה שלי בראש השנה לראשונה בחיים התפללתי מתוך דבקות של ממש והרגשתי את התפילה כל רגע ורגע בזכות הסידור הנפלא של קול ציון. עבודה מדהימה ומי שמבין קצת בכתיבה של ספרים ועיצובים, הם עשו עבודה של שנים רבות במחזורים האלו...
 
לראשונה השתמשתי בסידור הקדוש הזה בראש השנה הזה, והתפילות היו אחרת לגמרי!
אני אברך פשוט שלא מבין בקבלה, ולמרות זאת שמות הקודש וההסברים שם גרמו שהתפילה תהיה מרוממת הרבה יותר ממה שהכרתי, זה נותן משמעות גדולה לכל מילה בתפילה, וזה מחזק את התחושה שאתה מדבר עם הקב"ה, כשבשנים קודמות השתמשתי בכוונת הלב, ובקונטרס הגיון ליבי, וכן בספר חמדת הימים, וכעת סידור קול ציון עלה כולנה בכמה וכמה דרגות!
כמובן שזה האריך לי את התפילה בצורה משמעותית, כי תוך כדי תפילה אני גם לומד דברים חדשים.
יש מקומות בודדים שהיה חסר לי שקצרו בביאור כגון בביאור כל מילה בברכת כהנים, שם נעזרתי שוב בקונטרס הגיון ליבי.
גם בשמו"ע עצמו, הפריע לי שלפעמים נראה שהחסירו בביאור הפשטי הנפוץ (לפעמים לטובת הרמז או הסוד), כגון באתה בחרתנו וכו' אהבת אותנו {במתן תורה} ורצית בנו {בחטא העגל} וכו'
וכן שלא הביאו לפחות את הכוונות הפשטיות של התקיעת שופר כפי שכתוב בזוהר בפרשת אמור ובחמדת הימים.
וכן היה חסר לי שבסידור מוצלח כזה לא הביאו את הלכות תקיעת שופר מבחינת אורך התקיעה לאורך השברים, ומתי השברים תרועה בנשימה אחת ומתי עם הפסקה, ומה עושים בתקיעות לנשים, והאם חוששים לשיטת רש"י או לשיטת החזו"א.
אבל למרות הכל עוד לא כבושם הזה, שעלה על כל הסידורים שהכרתי.
ממתין להשתמש בסידור ביוהכ"פ בעז"ה.
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון