Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature may not be available in some browsers.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
קריאתו של מרן הרב יצחק יוסף: "רבותיי, כולם תסייעו למורשת מרן, הם מחזיקים בדרכו האמיתית של מרן. הוא לא מקבל סיוע משום גורם, הכל מתרומות של האנשים. אתם לא יודעים כמה זה חשוב המרכז למורשת מרן. הוא מחדיר את ההלכה, את הדרך של מרן!"
ספק אם תקרה המציאות. לדוגמא ספק אם יחתך דשא בהליכה (זו רק דוגמא, לא מה ששאלתי, כי זה דרבנן במקרה של הדשא, זה בשינוי).
אבל לעניין דאורייתא לדוגמא, ספק המנורה במקרר מחוברת ספק לא. (על נורת להט כמובן)
ספק אם תקרה המציאות. לדוגמא ספק אם יחתך דשא בהליכה (זו רק דוגמא, לא מה ששאלתי, כי זה דרבנן במקרה של הדשא, זה בשינוי).
אבל לעניין דאורייתא לדוגמא, ספק המנורה במקרר מחוברת ספק לא. (על נורת להט כמובן)
כמו שדעת שוטים לאו כלום הוא, ככה דבר שניתן לברר אותו במציאות אינו ספק.
לך אין יכולת טכנית לברר כרגע את הדבר, אבל הדבר ניתן לבירור.
לדוגמא, אם יש לפניי משהו ואני לא יודע מה המשקל שלו, זה לא נקרא ספק כמה הוא שוקל, ואע"פ שאין לי משקל בכל האזור ואני לא יכול לשקול, אבל ניתן לברר את זה.
אבל אם כבר אכלתי ואני לא יודע כמה אכלתי, אז את זה לא ניתן לברר וזה נקרא ספק.
ולכן אם הדלת סגורה ואתה לא יודע אם יש אור או לא, זה לא שקיים כאן ספק, אלא אתה לא יודע משהו, וזה לא מתיר כמו שאפשר להתיר בספיקות.
הערה חשובה בזה שיש להוסיף שהרי שאלו האחרונים מהרמ"א גבי תנורי גוים ומשם רצו האחרונים להביא ראיה שספק פסיק רישיה אסור וע"ז התי' המתבקש לומר שכל ההיתר של ספק פסיק רישיה הוא לענין שבת שמלאכת מחשבת אז בספק הדבר מותר אבל לא אמרי' הכי בשאר איסורים ודו"ק [ואגב ראייתם להתיר זה משיח' ששם הוא גם לעניין שבת]