• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

ספרי הרב יעקב חיים סופר

שהזכיר הרבה דברים בשיעור שאבא שלו לא אומר כמוהו וענה עליהם ודיבר אף במעט לשון קשה, תעקוב...
עקבתי ולא שמעתי הרבה דברים. ומה ששמעתי זה רק בענין ספר הנייר גבי ברכת הדלקת הנר.
ואחר אלף המחילות מכבוד הראש"ל שליט"א, בענין ספר הנייר, הגרי"ח סופר צודק שזה גוף דברי ספר הנייר, ולא הגהה בצד מאחד האחרונים כמבואר למעיין בגוף הספר.
ועיין כאן
 
נערך לאחרונה:
אגב, חושבני שאותו "תלמיד" שבירך שחלק מחכמתו ליראיו על מרן שליט"א באמצע השיעור, זו חוצפה!!!
ברוך שכיוונתי לדעת גדולים.
תעשו חשבון פשוט, שהפסיק את הרב לשניה אחת, מספיק בזה, תכפילו את זה בכל מי שהיה נוכח שם, וכולל כל מי שראה בנקודות הלוויין בשידור חי, וכל מי שראה דרך המחשב, או ששמע דרך תחנות הרדיו, עשרות אלפי שניות הופסקו, ועל פי חשבון זה יוצא 166 דקות כביכול של ביטול תורה...
 
גם מה שהראש"ל שליט"א הזכיר בשיעור אודות דברי הרב נתיבי עם, שנשתכחה תורה בבגדאד עד שבא חכם אשכנזי ולימדם תורה ע"פ הוראות הרמ"א, ועפי"ז ביאר שלכן נהגו בבגדאד לא לחזור כטעה וחתם מלך אוהב צדקה ומשפט, וכן מחמת זה נהגו לברך אחר ההדלקה ועוד כיוצ"ב.
אחר אלף המחילות תמוה בעיני טובא, ולא מצאנו לנתיבי עם חבר בדברים תמוהים אלו, שבא חכם אשכנזי ולמדם תורה, לאמחכמי בבל ולא מחכמי ההסטוריה.
ומה שיותר תמוה בעיני הוא מדוע אביו מו"ר הגר"ע זצ"ל שכל רז לא אניס ליה, מעולם לא השתמש בדברי הנתיבי עם הללו, לא בדבריו אודות ברכת הדלקת הנר, ולא בדבריו אודות הטועה וחתם מלך אוהב צדקה ומשפט. ושמע מינה דלא שמיע ליה כלומר לא סבירא ליה, ושמועה זו בדותא היא.
ואגב, לו יהי, תינח בגדאד, אבל מה יענה כבוד הראש"ל שליט"א על עדויות החסד לאלפים והגרח"פ שבמקומם נהגו לברך אחר הדלקה, וכי גם בטורקיה ובבלקן למדו זאת מדברי חכם אשכנזי עלום, וצ"ע.
 
נערך לאחרונה:
יישר כח, אבל לא התייחסו שם לטענתי מדוע מו"ר הגר"ע זצ"ל לא השתמש מעולם בטיעון זה. ובעיני זה רגלים לדבר שמו"ר זצ"ל לא סבירא ליה שמועה רחוקה זו.
כמדומני שהרב יצחק אמר פעם שהוא זה שהראה את הנתיבי עם לרב עובדיה והוא שמח שמחה גדולה.
נראה מדבריו שלא ידע ממנו קודם לכן, ולכן לא הביאו.
 
כמדומני שהרב יצחק אמר פעם שהוא זה שהראה את הנתיבי עם לרב עובדיה והוא שמח שמחה גדולה.
נראה מדבריו שלא ידע ממנו קודם לכן, ולכן לא הביאו.
למיטב זכרוני הראש"ל שליט"א משתמש בדברי הנתיבי עם הללו רק בשנים האחרונות ממש, עידן ועידנים טובא אחר פטירת מו"א זצ"ל, וצריך לבדוק
 
למיטב זכרוני הראש"ל שליט"א משתמש בדברי הנתיבי עם הללו רק בשנים האחרונות ממש, עידן ועידנים טובא אחר פטירת מו"א זצ"ל, וצריך לבדוק
עיין בזה. ונראה שהרב עובדיה לא ידע מקור האי מימרא דהנתיבי עם אלא זכר כן מפי השמועה.
1655044421835.png
 
זו לא שמועה חדשה, אלא הם דברי הנתיבי עם כשלא זכרו את המקור המדויק הרחיבו הדברים כדרכם של שמועות.
הרחיב גם את מנין המקומות והארצות והגיע מהודו שבמזרח למרוקו שבמערב.
וגם רבני אשכנז טיילו בארצות הספרדים כדי להורות להם כרמ"א.
אולי יגלה לנו הכותב מי הם רבני האשכנזים שטיילו בארצות הספרדים במזרח ובמערב, ללמדם תורה חדשה?
לא יאומן כמה הדף סובל כל מיני הזיות וחלומות.
 
יישר כח, אבל לא התייחסו שם לטענתי מדוע מו"ר הגר"ע זצ"ל לא השתמש מעולם בטיעון זה. ובעיני זה רגלים לדבר שמו"ר זצ"ל לא סבירא ליה שמועה רחוקה זו.
למיטב ידיעתי הנתיבי עם הזה הוא רק במהדו' האחרונה במהדורות קודמות לא נמצאים דברים אלו, ולכן tין שום ראיה ממה שמרן לא הביאו. כי מן הסתם היתה לו המהדו' הקודמת.
 
למיטב ידיעתי הנתיבי עם הזה הוא רק במהדו' האחרונה במהדורות קודמות לא נמצאים דברים אלו, ולכן tין שום ראיה ממה שמרן לא הביאו. כי מן הסתם היתה לו המהדו' הקודמת.
זה לא נכון
יש לי את מהדורא ג שנדפסה בשנת תשלז והדברים האלה נמצאים שם בעמ' רנד
וכבר גיליתי דעתי שלענ''ד זה לא יתכן מכמה סיבות שחלקן נמנו כאן
וגם יש לנו תיעודים של חכמי בגדד דור אחרי דור ובשום אחד לא נזכר האשכנזי העלום שם הזה שנשתרבב לתוכם
ועוד סיבות הגיוניות
 
הרחיב גם את מנין המקומות והארצות והגיע מהודו שבמזרח למרוקו שבמערב.
וגם רבני אשכנז טיילו בארצות הספרדים כדי להורות להם כרמ"א.
אולי יגלה לנו הכותב מי הם רבני האשכנזים שטיילו בארצות הספרדים במזרח ובמערב, ללמדם תורה חדשה?
לא יאומן כמה הדף סובל כל מיני הזיות וחלומות.
גם הרב יוסף משאש כותב שבמרוקו הגיעו אשכנזים ולימדום הלכות כהרמ"א
 
חזור
חלק עליון