יצחק משען
Well-known member
חכם יצחק ליטף אותו ביד שמאל והחטיף לו ביד ימין... למי שהבין הרבה רמזים שנדברו בשיעור. ומי שלא הבין לא נורא. שימשיך לחשוב מה שהוא רוצה.שבירת קרח?...
חכם יצחק ליטף אותו ביד שמאל והחטיף לו ביד ימין... למי שהבין הרבה רמזים שנדברו בשיעור. ומי שלא הבין לא נורא. שימשיך לחשוב מה שהוא רוצה.שבירת קרח?...
ומי שלא הבין, ואין לו מחשבה בענין לשום כיוון מה?ומי שלא הבין לא נורא. שימשיך לחשוב מה שהוא רוצה.
שהזכיר הרבה דברים בשיעור שאבא שלו לא אומר כמוהו וענה עליהם ודיבר אף במעט לשון קשה, תעקוב...ומי שלא הבין, ואין לו מחשבה בענין לשום כיוון מה?
עקבתי ולא שמעתי הרבה דברים. ומה ששמעתי זה רק בענין ספר הנייר גבי ברכת הדלקת הנר.שהזכיר הרבה דברים בשיעור שאבא שלו לא אומר כמוהו וענה עליהם ודיבר אף במעט לשון קשה, תעקוב...
ברוך שכיוונתי לדעת גדולים.אגב, חושבני שאותו "תלמיד" שבירך שחלק מחכמתו ליראיו על מרן שליט"א באמצע השיעור, זו חוצפה!!!
תמוה בעיני טובא, ולא מצאנו לנתיבי עם חבר בדברים תמוהים אלו, שבא חכם אשכנזי ולמדם תורה, לאמחכמי בבל ולא מחכמי ההסטוריה.
יישר כח, אבל לא התייחסו שם לטענתי מדוע מו"ר הגר"ע זצ"ל לא השתמש מעולם בטיעון זה. ובעיני זה רגלים לדבר שמו"ר זצ"ל לא סבירא ליה שמועה רחוקה זו.
כמדומני שהרב יצחק אמר פעם שהוא זה שהראה את הנתיבי עם לרב עובדיה והוא שמח שמחה גדולה.יישר כח, אבל לא התייחסו שם לטענתי מדוע מו"ר הגר"ע זצ"ל לא השתמש מעולם בטיעון זה. ובעיני זה רגלים לדבר שמו"ר זצ"ל לא סבירא ליה שמועה רחוקה זו.
למיטב זכרוני הראש"ל שליט"א משתמש בדברי הנתיבי עם הללו רק בשנים האחרונות ממש, עידן ועידנים טובא אחר פטירת מו"א זצ"ל, וצריך לבדוקכמדומני שהרב יצחק אמר פעם שהוא זה שהראה את הנתיבי עם לרב עובדיה והוא שמח שמחה גדולה.
נראה מדבריו שלא ידע ממנו קודם לכן, ולכן לא הביאו.
זו כבר שמועה חדשה בשם הנתיבי עם.עיין בזה. ונראה שהרב עובדיה לא ידע מקור האי מימרא דהנתיבי עם אלא זכר כן מפי השמועה.
הצג קובץ מצורף 3761
זו לא שמועה חדשה, אלא הם דברי הנתיבי עם כשלא זכרו את המקור המדויק הרחיבו הדברים כדרכם של שמועות.זו כבר שמועה חדשה בשם הנתיבי עם.
הרחיב גם את מנין המקומות והארצות והגיע מהודו שבמזרח למרוקו שבמערב.זו לא שמועה חדשה, אלא הם דברי הנתיבי עם כשלא זכרו את המקור המדויק הרחיבו הדברים כדרכם של שמועות.
למיטב ידיעתי הנתיבי עם הזה הוא רק במהדו' האחרונה במהדורות קודמות לא נמצאים דברים אלו, ולכן tין שום ראיה ממה שמרן לא הביאו. כי מן הסתם היתה לו המהדו' הקודמת.יישר כח, אבל לא התייחסו שם לטענתי מדוע מו"ר הגר"ע זצ"ל לא השתמש מעולם בטיעון זה. ובעיני זה רגלים לדבר שמו"ר זצ"ל לא סבירא ליה שמועה רחוקה זו.
מאיזה שנה המהדורה האחרונה?למיטב ידיעתי הנתיבי עם הזה הוא רק במהדו' האחרונה במהדורות קודמות לא נמצאים דברים אלו, ולכן tין שום ראיה ממה שמרן לא הביאו. כי מן הסתם היתה לו המהדו' הקודמת.
לא זוכר. בחיי מרן זיע"א, אבל זה לא אומר שעבר עליה לבדוק אם יש הוספות.מאיזה שנה המהדורה האחרונה?
זה לא נכוןלמיטב ידיעתי הנתיבי עם הזה הוא רק במהדו' האחרונה במהדורות קודמות לא נמצאים דברים אלו, ולכן tין שום ראיה ממה שמרן לא הביאו. כי מן הסתם היתה לו המהדו' הקודמת.
גם הרב יוסף משאש כותב שבמרוקו הגיעו אשכנזים ולימדום הלכות כהרמ"אהרחיב גם את מנין המקומות והארצות והגיע מהודו שבמזרח למרוקו שבמערב.
וגם רבני אשכנז טיילו בארצות הספרדים כדי להורות להם כרמ"א.
אולי יגלה לנו הכותב מי הם רבני האשכנזים שטיילו בארצות הספרדים במזרח ובמערב, ללמדם תורה חדשה?
לא יאומן כמה הדף סובל כל מיני הזיות וחלומות.