אריאל יוסף
Active member
אגב, למה הם שמים את גיליון השיעור השבועי?????
ויש גם מכתב שכתב שבוע שעבר מרן כיו"ב
מישהו יודע איפה המקור המדוייק של הרב פרנק בזה?וכן דעת הרב פראנק,
לא הבנתי מה השאלה... אם הוא מדבר אם הרב יגאל כהן? כן, מה הבעיה?בשיעור האחרון מרן נפצה מדבר עם הגר''י כהן בסוף הקדיש????
בספרו מקראי קודש (פסח ח"א עמ' רמ"ו) כתב להתיר מצות שביציאתם מהתנור נופלות ע"ג מערכת של עמודי ברזל שהשתמשו בהם בשאר ימות השנה לחמץ, וכתב להתיר כיון דהוי נטל"פ ונ"ט בר נ"ט דהתירא.מישהו יודע איפה המקור המדוייק של הרב פרנק בזה?
תודה
תודהבספרו מקראי קודש (פסח ח"א עמ' רמ"ו) כתב להתיר מצות שביציאתם מהתנור נופלות ע"ג מערכת של עמודי ברזל שהשתמשו בהם בשאר ימות השנה לחמץ, וכתב להתיר כיון דהוי נטל"פ ונ"ט בר נ"ט דהתירא.
הכוונה למקור הזה?
המילה "לא" בא בזה להמעיט מגדולתו, יצאה מקוטעת... כי לומר על חיבור נפלא שהוא "רק" ליקוט, כמדובר על "ראשונים כמלאכים", בתגובה לשאלה על חיבוריו, זה בודאי בא להמעיט. אבל את השמש א"א לכסות בכברה, וכל ת"ח יודע ופותח ספר, יודע. וכמובן שיש דברים שא"א לכתוב בפורום כגון דא.ראשית לא חיבר למעלה ממאה ספרים. אלא פחות ממאה חיבורים, וחלקם קונטרסים ולא ספרים. א בא בזה להמעיט מגדולתו אלא להעמיד אמת על תילה.
שנית, חלק מדבריו הם ליקוט, כגון קונ' "ראשונים כמלאכים" שחלקו הראשון נדפס בספרו ברית יעקב (סי' ב), וחלקו השני בספרו כנסת יעקב.
שלישית, בחיי מרן זיע"א לא הזכירו כמעט בספריו, (ומרן זיע"א העיר ע"ז בהליכו"ע ח"ז עמ' רלה, וביבי"א ח"ב אה"ע סי' ז בגליון הע' 14. ועי' בס' המנהיג שציין למקומות שהזכיר, ולטובת המעיינים מצו"ב), ויש עוד כמה מקומות שמזכיר דבריו ברמזים [כגון להליכו"ע כותב ה"ע וכד'].
ואחר פטירת מרן זיע"א מזכיר פעמים רבות [ומגלה בקיאות גדולה בדבריו, ראה לדוגמא בס' דברי יעקב חיים ח"ב סי' יב], ומעיר עליו בחריפות.
ולכל המצקצקים, אני מכיר את הרב סופר הרבה יותר טוב ממכם, ודיברתי עמו שעות רבות בלימוד, (והחזרתי אותו מכמה הערות שהעיר על מרן זיע"א).
ומכיר את הנהגותיו המופלאות ושקידתו העצומה.
ועם כל זאת כתבתי את הדברים.
אם אתה סובר שלכתוב את האמת זה מוריד מגדולתו, אז אתה ממעט מגדולתו, כי זה אומר שא"א לבאר גדולתו ע"י אמת אלא רק ע"י שקרים.המילה "לא" בא בזה להמעיט מגדולתו, יצאה מקוטעת... כי לומר על חיבור נפלא שהוא "רק" ליקוט, כמדובר על "ראשונים כמלאכים", בתגובה לשאלה על חיבוריו, זה בודאי בא להמעיט. אבל את השמש א"א לכסות בכברה, וכל ת"ח יודע ופותח ספר, יודע. וכמובן שיש דברים שא"א לכתוב בפורום כגון דא.
כנראה יש לך קפיצת הדרך בעיניים, כי דברי לא נכתבו על דברי השואל הראשון, אלא על א' המגיבים, שכתב שבחים שאינם אמת.בא הראשון ושאל היכן ניתן את ספריו, ובא איש טם והשיב שהוא חולק על, ולא מזכיר, ומתעלם, ושוב כן מזכיר, וחריפות, ובקיצור במילים אחדות, לנסות להמעיט ולזלזל.
ברורואין צורך בשקרים בשביל לספר גדולתו.
כתלמיד המתלמד באמת מענין מה יענה הגר"י סופר על טענות מרן שליט"א במכתב שהוצג כאן?ובמקרה דידן, את הגרי"ח שליט"א ניתן לשאול ולקבל תשובה בכל מקצועות התורה,
הרב @משתדל לאמת באמת.אז שמא נחזור לשאלה הראשונה
על זה שהוא חריף ובקי וגברא רבא שקדן עצום וכו' אין חולק
אבל למה אינו מזכיר את מרן רבינו עובדיה?
אני מסתובב עם השאלה הזו עשרות שנים וטרם מצאתי הסבר המניח את הדעת
ויש כאלה שגם על חיבוריהם שלהם (או הליקוטים) אי אפשר לשאול אותם (אלא במכתב... ו'תלמיד חכם אימת שבת עליו'...).
אכן!!!ללמדך: חכמים היו זהירים בדבריכם.
כתבת שאתה מכיר את הגרי"ח סופר שליט"א, ושדיברת איתו בנושאים אלו, נו, בכבוד.הרב @משתדל לאמת באמת.
מצפים לתשובתך!!!
התלוויתי אליו כו"כ פעמים לכמה מקומות ושוחחתי איתו בד"ת קצרות וארוכות במקצועות רבים, ובעיקר בכללי הפוס', ובמחלוקותיו עם מרן זיע"א.
אחרי שכתבתי משהו שקצת, איך אומרים, הורס את התזה
לא לחנם חוסמים כאן חלילה, אלא"כ יש חשש של חכמים הזהרו בדבריכם, אתה יודע טוב מאוד למה חסמו אותך.ללמדך: חכמים היו זהירים בדבריכם