לא יודע אם העירו כבר, אבל מלבד הכלל של ג' עמודי הוראה כתב הב"י עוד כלל בהקדמתו, והוא:
"ומקום שאחד מן הג' העמודים הנזכרים לא גילה דעתו בדין ההוא והשני עמודים הנשארין חולקין בדבר הנה הרמב"ן והרשב"א והר"ן והמרדכי וסמ"ג ז"ל לפנינו אל מקום אשר יהיה שמה הרוח רוח אלהי"ן קדישין ללכת נלך כי אל הדעת אשר יטו רובן כן נפסוק הלכה:
ובמקום שלא גילה דעתו שום אחד מן הג' עמודים הנזכרים נפסוק כדברי החכמים המפורסמים שכתבו דעתם בדין ההוא. ודרך זו דרך המלך נכונה וקרובה אל הדעת להרים מכשול".
הרי מבואר דאין הבית יוסף מתחשב בכל א' מהראשונים באותה מידה, ולבד מג' עמודי הוראה יש עוד ה' עמודים אשר באורם נראה אור.
ורק כשאין לח' עמודי הוראה אלו יש לנו ללכת ע"פ רוב שאר הראשונים.