אצלינו נראה לי שאין אבל טוב שאמרתי אבדוק מראש
אם תתפלל בנץ גם תרויח תפילה כותיקין שמעלתה גדולה מאוד כנודע, וגם תעשה הכל בנחת, ולא סעודת שבת בחצי שעה בבהילות ודחיפות, וממילא אח''כ אפשר לנוח כל היום ...לא מתפלל בנץ, אבל בבית כנסת מסיימים את התפילה ב-9, מגיע הביתה, אוכל חמין עם פיתה, ב-10 מפרר את הפיתה לפחות מכזית וזורק לפח.
הנקודה היא שם צריך לקום בנץ זה הורס את השטייגען של שבת שאצלינו זה מינימום בערך משמונה וחצי תשע ועד ארבע בבוקר לומדים ואז הולכים לישון עד שמונה לפחות ואם אקום בנץ אז לא אוכל ללמוד לכן אני קם מאוחר וכהרגלי ואולי אתפלל ב7 וחציאם תתפלל בנץ גם תרויח תפילה כותיקין שמעלתה גדולה מאוד כנודע, וגם תעשה הכל בנחת, ולא סעות שבת בחצי שעה בבהילו ודחיפו, וממילא אח''כ אפשר לנוח כל היום ...
מעניין למה באכילת חמץ דרבנן בעולם נוהג כהמג"א, ובק"ש דאורייתא כהגר"א.מתי אצלכם בקהילה, בית כנסת, בית מדרש, שיטבלך וכו' קבעו את תפילת שחרית בשבת ערב פסח
המנהג הרווח אצל הספרדים זה נץ
אצל האשכנזים זה 6.00-6.30 ויש אפילו ב7.00
סוף זמן אכילת חמץ בשעה 10:00 בערך
ודיין אחד מזרוחניק העיר את עיני גם בדבר הזה ואצלו בקהילתו כתב את סו"ז אכילת חמץ כהגאוןמעניין למה באכילת חמץ דרבנן בעולם נוהג כהמג"א, ובק"ש דאורייתא כהגר"א.
ומשגיח אחד האיר את עיני ואצלו בישיבתו כתב את סו"ז ק"ש כהמג"אודיין אחד מזרוחניק העיר את עיני גם בדבר הזה ואצלו בקהילתו כתב את סו"ז אכילת חמץ כהגאון
זמן ק"ש דאורייתא?!מעניין למה באכילת חמץ דרבנן בעולם נוהג כהמג"א, ובק"ש דאורייתא כהגר"א.
ודאי שעדיף אבל מציאות שקורתומשגיח אחד האיר את עיני ואצלו בישיבתו כתב את סו"ז ק"ש כהמג"א
דומני שכן דעת רוב הראשונים, אעיין בל"נ במקומות האחרים.זמן ק"ש דאורייתא?!
נ.ב. זה לא כ"כ קשור כאן לנושא, וסתם יסתעף. בבקשה תחפש מקומות אחרים בפורום שדיברו ע"ז ותחשוב להגיב שם.
אגב, בשניהם מחמירים לכתחילה כדעת המג"א. ואכמ"ל.מעניין למה באכילת חמץ דרבנן בעולם נוהג כהמג"א, ובק"ש דאורייתא כהגר"א.
א. התפילה מתחילה בנחת בשעה 7+ כשאני קם אולי מעט עייף מהרגיל, אך לא מרוט מעייפות. (ר״ה ויו״כ זה ימים של עבודה ולכן קמים בנץ) (בד״כ אני מתפלל בשבת יותר מאוחר בשביל עונג שבת)אם תתפלל בנץ גם תרויח תפילה כותיקין שמעלתה גדולה מאוד כנודע, וגם תעשה הכל בנחת, ולא סעודת שבת בחצי שעה בבהילות ודחיפות, וממילא אח''כ אפשר לנוח כל היום ...
הגר''א זה מאוחר סה'כ ב25 דק'ודיין אחד מזרוחניק העיר את עיני גם בדבר הזה ואצלו בקהילתו כתב את סו"ז אכילת חמץ כהגאון
א. כבר דנו בזה למעלה.א. יש דעות שזמן ק''ש הוא דרבנן, ומדאורייתא זמנה כל היום
ב. אין כאן שום חידוש, לענין חמץ המנהג אצל כולם להחמיר מגן אברהם
ג. אפילו החזון איש שנקט כהגר''א לדינא לגמרי, והורה שמותר לסמוך לכתחי' בזמן ק''ש של הגר''א, הורה להחמיר בחמץ מגן אברהם !