• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

עדות ברורה! מה בירך הרב עובדיה יוסף זצ"ל על במבה? | מרן הראש"ל הרב יצחק יוסף שליט"א

 
המעניין שלא מציג בכלל את טענת מרן הראש"ל שליט"א שהוא זן מיוחד.
ועכ"פ בענין התיאור דבריו תואמים לדברי מרן הראש"ל שליט"א
 
לא!
יש סרטון נוסף שבו רבי דוד מעיד בפירוש שמרן זצ"ל בירך על הבמבה שהכל!
כרגע אני לא מוצא [אי"ה אמצא זאת בל"נ]
אבל הקישור שהבאת מקול חי שם הרב אברהם אומר בפירוש
"ושניהם (הרב דוד והרב יצחק) מחזיקים בעובדה שאבא עשה כמותם"
הרי לך עדות של הרב אברהם כי הרב דוד העיד על אביו שבירך על הבמבה שהכל...
 
גם דוריטוס ושאר חטיפים נעשים מתירס. וכי מרן לא יודע לכתוב "במבה"? הרי על זה כל הדיבור.
כתב בכוונה "חטיפי תירס".
אכן כן, אחרי שלחצו על מרן זצ"ל לחץ גדל, ורצה לחזור לתלמודו, כתב כן בשביל שיניחו לו, והרי זה כחריצי הגבינה. וד"ל.
 
גם הרב דוד התייחס לכך
אלא שההבדל בניהם הוא שהרב דוד התייחס לכך פעם אחת או פעמיים (אולי יותר, אבל לא מה שידוע לי)
וגם התייחסותו לעובדה המציאותית היתה לפני כמה שנים טובות...
אבל הרב יצחק מלבד שמתייחס לזה פעמים רבות, הן בשיעורו בלויין והן בשיעורים אחרים, וגם בשו"ת הראשון לציון ח"א סי' יח כמדומה, גם מתייחס לביקורים שלו במפעל כמה פעמים גם לאחרונה...
כך שזה מחלחל יותר...
דבר שאתה שומע פעם אחר פעם נכנס למעמקי הלב
לכן אמרתי שהוא "שכנע אותי"
כך שאם היה להיפך, ולרבי דוד היו הזדמנויות להביע את עצמו יותר, אולי הייתי משתכנע ממנו...
חוץ מהענין העובדתי שיש מח' איך בדיוק מייצרים את הבמבה
בפרט שגם בענין ההלכתי כבר ביאר הרב אברהם שעושה כשניהם אינו טועה...
 
גם הרב דוד התייחס לכך
אלא שההבדל בניהם הוא שהרב דוד התייחס לכך פעם אחת או פעמיים (אולי יותר, אבל לא מה שידוע לי)
וגם התייחסותו לעובדה המציאותית היתה לפני כמה שנים טובות...
אבל הרב יצחק מלבד שמתייחס לזה פעמים רבות, הן בשיעורו בלויין והן בשיעורים אחרים, וגם בשו"ת הראשון לציון ח"א סי' יח כמדומה, גם מתייחס לביקורים שלו במפעל כמה פעמים גם לאחרונה...
כך שזה מחלחל יותר...
דבר שאתה שומע פעם אחר פעם נכנס למעמקי הלב
לכן אמרתי שהוא "שכנע אותי"
כך שאם היה להיפך, ולרבי דוד היו הזדמנויות להביע את עצמו יותר, אולי הייתי משתכנע ממנו...
חוץ מהענין העובדתי שיש מח' איך בדיוק מייצרים את הבמבה
בפרט שגם בענין ההלכתי כבר ביאר הרב אברהם שעושה כשניהם אינו טועה...
כלומר מי שמרגש אותך יותר אתה עושה כמוהו בהלכה?!
 
כלומר מי שמרגש אותך יותר אתה עושה כמוהו בהלכה?!
ח"ו!!!
אתה לא מבין
בכל ההלכות כולם אני הולך לפי משנתו ודרכו של מרן זצ"ל
בברכת הבמבה ספציפית, היות וכ"כ הרבה דיו נשפך ע"ז, זה אומר בכה וזה אומר בכה, הרב דוד אומר כך והרב יצחק כך, הרב אברהם כך, הרב משה כך,...
לרבות כל המחלוקות בין אחרוני זמנינו בברכת הבמבה, וכל אחד אומר דעתו, וגם כל אחד מסביר את העובדות אחרת... וכו'... וכך נוצר בלבול תכלס איך מייצרים את הבמבה, ומח' זו היא כמעט מהיחידות שנוצר בה בלבול כ"כ גדול...
בזה אני הולך לפי איפה שהדעת נוטה יותר.
כ"כ פשוט...
 
ח"ו!!!
אתה לא מבין
בכל ההלכות כולם אני הולך לפי משנתו ודרכו של מרן זצ"ל
בברכת הבמבה ספציפית, היות וכ"כ הרבה דיו נשפך ע"ז, זה אומר בכה וזה אומר בכה, הרב דוד אומר כך והרב יצחק כך, הרב אברהם כך, הרב משה כך,...
לרבות כל המחלוקות בין אחרוני זמנינו בברכת הבמבה, וכל אחד אומר דעתו, וגם כל אחד מסביר את העובדות אחרת... וכו'... וכך נוצר בלבול תכלס איך מייצרים את הבמבה, ומח' זו היא כמעט מהיחידות שנוצר בה בלבול כ"כ גדול...
בזה אני הולך לפי איפה שהדעת נוטה יותר.
כ"כ פשוט...
סה"כ סיכמתי מה שכתבת בבירור.
 
מעניין, הרב דוד התייחס לעובדה המציאותית?!
גם הרב דוד התייחס לכך
אלא שההבדל בניהם הוא שהרב דוד התייחס לכך פעם אחת או פעמיים (אולי יותר, אבל לא מה שידוע לי)
וגם התייחסותו לעובדה המציאותית היתה לפני כמה שנים טובות...
אבל הרב יצחק מלבד שמתייחס לזה פעמים רבות, הן בשיעורו בלויין והן בשיעורים אחרים, וגם בשו"ת הראשון לציון ח"א סי' יח כמדומה, גם מתייחס לביקורים שלו במפעל כמה פעמים גם לאחרונה...
כך שזה מחלחל יותר...
דבר שאתה שומע פעם אחר פעם נכנס למעמקי הלב
לכן אמרתי שהוא "שכנע אותי"
כך שאם היה להיפך, ולרבי דוד היו הזדמנויות להביע את עצמו יותר, אולי הייתי משתכנע ממנו...
חוץ מהענין העובדתי שיש מח' איך בדיוק מייצרים את הבמבה
בפרט שגם בענין ההלכתי כבר ביאר הרב אברהם שעושה כשניהם אינו טועה...
הסבר יצירתי ומעניין!
גם כבודו נכנס לנו למעמקי הלב!
רק חשוב לדעת מה אמר הרב דוד על העובדה המציאותית. כי אם אמר דברים נכונים וברורים, לכאורה לא יעזרו אלף פעם דיבורים כנגדו. לא כך הרב @רבינו ?
ומי ככת"ר שחשוב לו הדעה השכלית שבדבר, וכמו שכתב אל נכון:
בזה אני הולך לפי איפה שהדעת נוטה יותר.
 
אם כבר במבה, אז אולי גם בסלי.
ראיתי באיזה ספר איני זוכר שמו שצידד לברך על בסלי האדמה כיון דהוי מין חיטה שאינו אפוי או מטוגן כדרך, משהו כזה, משהו שמע על זה ראה את זה??
נא לפתוח נושא חדש לעניין, למען הסדר הטוב
 
הסבר יצירתי ומעניין!
גם כבודו נכנס לנו למעמקי הלב!
רק חשוב לדעת מה אמר הרב דוד על העובדה המציאותית. כי אם אמר דברים נכונים וברורים, לכאורה לא יעזרו אלף פעם דיבורים כנגדו. לא כך הרב @רבינו ?
ומי ככת"ר שחשוב לו הדעה השכלית שבדבר, וכמו שכתב אל נכון:
נטיית הלב כאן באה מתוך שכלול במבט נרחב יותר
אם כבודו יעיין בספר הנפלא ברכה נאמנה, לבטח גם כן ישתכנע לברך על הבמבה 'האדמה'
בספר שם הוא מביא שש מכתבים שונים של רבי יצחק יוסף שהדפיסם בספרו ושם מתייחס במכתביו הרבה אודות טענותיו של ההלכה ברורה ודוחה אותם בטטו"ד, ע"ש. ומתייחס לכל הטענות השונות בזה (עי' בספר שנדפס מחדש מהדורה שלישית שנת תשפ"ב מעמוד תתקלט עד תתקמז)

ע"ע בספר הנ"ל סימן יז אריכות גדולה מאד כדרכו (למעלה מ-31 עמודים) בבירור ברכת הבמבה ומאד משכנע כדעת רבי יצחק.
ע"ע שם בלוח ברכות (עמוד תתקעד) בברכת הבמבה, והורה למעשה שיש לברך האדמה, אבל אפשר לברך ג"כ שהכל.

ולענ"ד היות ורוב ככל הפוסקים נקטו שיש לברך שהכל, וגם אותם שהולכים לאורו של מרן זצ"ל [מלבד הגר"ד יוסף] מורים שאפשר לברך גם שהכל [אלא שעדיף לברך האדמה היות והיא ברכה המבוררת יותר] כ"ד הג"ר אברהם יוסף, וכן הגר"א בוטבול שאמר ששאל את מרן זצ"ל ואמר לו שאפשר לברך על הבמבה או האדמה או שהכל, לכן עדיף יותר לברך שהכל בגלל שברכת שהכל פוטר הכל.

ולאור זאת יש להורות שאם בירך בירך שהכל והיה לפניו במבה לא יברך שוב, בפרט לפי מש"כ בשו"ת יבי"א (ח"ח סי' כו).
אבל בכ"ז מרן הראשון לציון שליט"א כתב במכתב תשובה (כמדומה מובא תשובה זו בס' יד בתשובה של הרב יוסף דהן) שצריך לברך האדמה.
 
נטיית הלב כאן באה מתוך שכלול במבט נרחב יותר
אם כבודו יעיין בספר הנפלא ברכה נאמנה, לבטח גם כן ישתכנע לברך על הבמבה 'האדמה'
בספר שם הוא מביא שש מכתבים שונים של רבי יצחק יוסף שהדפיסם בספרו ושם מתייחס במכתביו הרבה אודות טענותיו של ההלכה ברורה ודוחה אותם בטטו"ד, ע"ש. ומתייחס לכל הטענות השונות בזה (עי' בספר שנדפס מחדש מהדורה שלישית שנת תשפ"ב מעמוד תתקלט עד תתקמז)

ע"ע בספר הנ"ל סימן יז אריכות גדולה מאד כדרכו (למעלה מ-31 עמודים) בבירור ברכת הבמבה ומאד משכנע כדעת רבי יצחק.
ע"ע שם בלוח ברכות (עמוד תתקעד) בברכת הבמבה, והורה למעשה שיש לברך האדמה, אבל אפשר לברך ג"כ שהכל.

ולענ"ד היות ורוב ככל הפוסקים נקטו שיש לברך שהכל, וגם אותם שהולכים לאורו של מרן זצ"ל [מלבד הגר"ד יוסף] מורים שאפשר לברך גם שהכל [אלא שעדיף לברך האדמה היות והיא ברכה המבוררת יותר] כ"ד הג"ר אברהם יוסף, וכן הגר"א בוטבול שאמר ששאל את מרן זצ"ל ואמר לו שאפשר לברך על הבמבה או האדמה או שהכל, לכן עדיף יותר לברך שהכל בגלל שברכת שהכל פוטר הכל.

ולאור זאת יש להורות שאם בירך בירך שהכל והיה לפניו במבה לא יברך שוב, בפרט לפי מש"כ בשו"ת יבי"א (ח"ח סי' כו).
אבל בכ"ז מרן הראשון לציון שליט"א כתב במכתב תשובה (כמדומה מובא תשובה זו בס' יד בתשובה של הרב יוסף דהן) שצריך לברך האדמה.
הצלחת לסבך אותי, אז האדמה או שהכל?
 
אם בירך שהכל ולפניו מלפפון לא יברך האדמה דסב"ל?
לא!
רק בברכת הבמבה כתבתי כן, והדבר דומה לדברים שיש בהם מח' שלא מברך מספק, וכך פסק ביבי"א (ח"ח סי' כו) בארוכה.
ואה"נ לדעת הרב יצחק שמברך על הבמבה בתורת ודאי, אזי יברך על הבמבה האדמה למרות דכבר בירך שהכל קודם...
אבל אני אמרתי שהיות ולדעת הרבה פוסקים ברכת הבמבה שהכל, וגם בדעת מרן זצ"ל עצמו יש חילוקי דעות [ללא כל קשר למח' בין הגר"ד לגר"י] וכמה טוענים שאפשר לברך גם שהכל לדעת מרן (הגר"א יוסף והגר"א בוטבול)
לכן אני הייתי חושש ומפחד לברך האדמה על הבמבה מחשש ספק ברכות [אם בירכתי לפני כן שהכל]
 

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון