ב"ה
שלום וברכה,
לענ"ד אין ללמוד מדיוק בדבריו, נגד דבריו המפורשים שכתב קודם לכן בכמה מקומות,
וכ"ש שדיוק זה אינו מוכרח כלל, שיתכן שכתב שאם בירך מעין שלוש על פירות, ודעתו דאין הכי נמי גם מעין שלוש על עוגה, וכפי שנימק שהוא משום תנובת השדה, ולומר שהוא סמך עלינו שנעשה דיוק בדבריו שלא הוזכר בדבריו מעולם, והוא היפך מה שפסק בכמה דוכתי קודם לכן, לענ"ד זהו דוחק עצום, ואין מקום ללמוד כן בדעתו. (אא"כ יש מקורות אחרים להכריח כן בדעתו במו"מ, שאז נצטרך לדון לגופו של ענין).
בברכת מועדים לשמחה