שלום רב,
מדברי מרן זצ"ל בטהרת הבית ועוד כמה מקומות ברור היטב שמצריך שנשים לגרוב גרביים בגלל שנוקט כדעת הסוברים שהשוק הולך עד הקרסול ושיהיו אטומות, כדי שהבשר לא יראה כלל. אם זה לא נכון, נא הודיעני. ע"ע במשא ומתן המעניין באתר כסא רחמים.
עכשיו, שמעתי וגם ראיתי מבני תורה שאין כן מנהג הנשים הכשרות ושבמקומות שהמנהג אחרת אין לגעור במי שהולכת אחריהן. ועוד שאם הצבע או מספר דנייר כבר מטשטש את עור הבשר יש גם להקל.
שאלתי, האם המציאות כן? האם בדרך כלל כולן הולכות בגרביים שקופות? האם יש מקומות שכולן הולכות בלי גרביים כלל? בפרט אצל אותם שתמיד נוהגים ללכת בכל דבר אחרי מרן זצ"ל וכן לובשות על מטפחת וכו' האם גם גורבים גרביים אטומות? או האם זה כמו דעת מרן זצ"ל שנשים ובחורות חייבות לכסות את ראשן לתפילה ולברכות ולא התקבלה? פשוט אני לא גר בבני ברק או בירושלים ויודע רק מה שכתוב בספרים ושומע מאחרים. אני יושב מסובך - רואה כתוב שכן צריך להיות ואינני יודע למה אין או האם כן נעשה במקומונו או במקומות אחרים.
אשמח אם מישהו יתיר את ספקתי.
תודה רבה
מדברי מרן זצ"ל בטהרת הבית ועוד כמה מקומות ברור היטב שמצריך שנשים לגרוב גרביים בגלל שנוקט כדעת הסוברים שהשוק הולך עד הקרסול ושיהיו אטומות, כדי שהבשר לא יראה כלל. אם זה לא נכון, נא הודיעני. ע"ע במשא ומתן המעניין באתר כסא רחמים.
עכשיו, שמעתי וגם ראיתי מבני תורה שאין כן מנהג הנשים הכשרות ושבמקומות שהמנהג אחרת אין לגעור במי שהולכת אחריהן. ועוד שאם הצבע או מספר דנייר כבר מטשטש את עור הבשר יש גם להקל.
שאלתי, האם המציאות כן? האם בדרך כלל כולן הולכות בגרביים שקופות? האם יש מקומות שכולן הולכות בלי גרביים כלל? בפרט אצל אותם שתמיד נוהגים ללכת בכל דבר אחרי מרן זצ"ל וכן לובשות על מטפחת וכו' האם גם גורבים גרביים אטומות? או האם זה כמו דעת מרן זצ"ל שנשים ובחורות חייבות לכסות את ראשן לתפילה ולברכות ולא התקבלה? פשוט אני לא גר בבני ברק או בירושלים ויודע רק מה שכתוב בספרים ושומע מאחרים. אני יושב מסובך - רואה כתוב שכן צריך להיות ואינני יודע למה אין או האם כן נעשה במקומונו או במקומות אחרים.
אשמח אם מישהו יתיר את ספקתי.
תודה רבה