• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

עניית אמן בניגון בברכת הדלקת נרות חנוכה

מנשה

Active member
שמעתי אוסרים לענות אמן במנגינה של הדלקת נרות חנוכה משום שהוא אומר א-אמן - אבל זה נראה טעות גדולה שזה סך הכל ניגון וכמו שאנו מנגנים בטעמי המקרא לדוגמא בפזר גדול שמנגנים פזר גדו -או-או-אול - וכי זה נקרא ששיבש את המילה? ודאי שלא
 
יש נידון שלא להאריך בניגון במילים "ואמרו אמן" כדי שלא יענו אמן קודם שמסיים, אבל לא שמעתי שלא לנגן...
כל שבת בתפילה אתה שומע את הניגונים האלו בכל חלקי התפילה...
דווקא מהרמ"א בסי' קכ"ח סעיף מ"ה משמע שאין בעיה...
(אולי הוא חשש להפסק...)
 
הוא אמר הטעם משום אמן קטופה והיינו קטופה שפסק אמן לשנים בסי' קכ"ד ס"ח (שהביא הרמ"א שם ובב"י)
אבל הוא לא מפסיק באמצע המילה.
ראשית, הוא לא עושה הפסק, זה רק מנגינה וכמו בטעמי המקרא וכד', ופשוט.
ושנית, הניגון הוא בתחילת המילה והוי כאילו אמר "אאא אמן". מה איכפת לי מה היה קודם. (סוג של גייזינן), אא"כ תגיד לי שה"אאא" זה הפסק בין הברכה לעניית אמן, וכמובן שהוא לא מסתבר וצריך גברא רבא לומר חידוש כזה גדול.
 
שמעתי אוסרים לענות אמן במנגינה של הדלקת נרות חנוכה משום שהוא אומר א-אמן - אבל זה נראה טעות גדולה שזה סך הכל ניגון וכמו שאנו מנגנים בטעמי המקרא לדוגמא בפזר גדול שמנגנים פזר גדו -או-או-אול - וכי זה נקרא ששיבש את המילה? ודאי שלא
שאלה-262225
שלום לכבוד הרב
האם אסור לענות אמן באופן הזה: א-א-מן
משום ענית אמן קטופה?
ואם אסור אז איך לומר בהדלקת הנרות?

תשובה
אמן בלי מנגינה.
 
חזור
חלק עליון