אבל הוא לא מפסיק באמצע המילה.הוא אמר הטעם משום אמן קטופה והיינו קטופה שפסק אמן לשנים בסי' קכ"ד ס"ח (שהביא הרמ"א שם ובב"י)
עי' תוס' ברכות מז. ד"ה כל המאריךשמעתי אוסרים לענות אמן במנגינה של הדלקת נרות חנוכה משום שהוא אומר א-אמן
אין קשר שם דברו בלהאריך יותר מדי כאן מאריך מעט בשביל המנגינה כמו בטעמי המקרא ובתפילהעי' תוס' ברכות מז. ד"ה כל המאריך
שאלה-262225שמעתי אוסרים לענות אמן במנגינה של הדלקת נרות חנוכה משום שהוא אומר א-אמן - אבל זה נראה טעות גדולה שזה סך הכל ניגון וכמו שאנו מנגנים בטעמי המקרא לדוגמא בפזר גדול שמנגנים פזר גדו -או-או-אול - וכי זה נקרא ששיבש את המילה? ודאי שלא
השאלה למה,שאלה-262225
שלום לכבוד הרב
האם אסור לענות אמן באופן הזה: א-א-מן
משום ענית אמן קטופה?
ואם אסור אז איך לומר בהדלקת הנרות?
תשובה
אמן בלי מנגינה.
לא מצורף כלום.מצורף