Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
"המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.
שמעתי אוסרים לענות אמן במנגינה של הדלקת נרות חנוכה משום שהוא אומר א-אמן - אבל זה נראה טעות גדולה שזה סך הכל ניגון וכמו שאנו מנגנים בטעמי המקרא לדוגמא בפזר גדול שמנגנים פזר גדו -או-או-אול - וכי זה נקרא ששיבש את המילה? ודאי שלא
יש נידון שלא להאריך בניגון במילים "ואמרו אמן" כדי שלא יענו אמן קודם שמסיים, אבל לא שמעתי שלא לנגן...
כל שבת בתפילה אתה שומע את הניגונים האלו בכל חלקי התפילה...
דווקא מהרמ"א בסי' קכ"ח סעיף מ"ה משמע שאין בעיה...
(אולי הוא חשש להפסק...)
אבל הוא לא מפסיק באמצע המילה.
ראשית, הוא לא עושה הפסק, זה רק מנגינה וכמו בטעמי המקרא וכד', ופשוט.
ושנית, הניגון הוא בתחילת המילה והוי כאילו אמר "אאא אמן". מה איכפת לי מה היה קודם. (סוג של גייזינן), אא"כ תגיד לי שה"אאא" זה הפסק בין הברכה לעניית אמן, וכמובן שהוא לא מסתבר וצריך גברא רבא לומר חידוש כזה גדול.
שמעתי אוסרים לענות אמן במנגינה של הדלקת נרות חנוכה משום שהוא אומר א-אמן - אבל זה נראה טעות גדולה שזה סך הכל ניגון וכמו שאנו מנגנים בטעמי המקרא לדוגמא בפזר גדול שמנגנים פזר גדו -או-או-אול - וכי זה נקרא ששיבש את המילה? ודאי שלא