מי אמר לך?ההוא בממון דווקא.
נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.
מי אמר לך?ההוא בממון דווקא.
צריך להיות להפך, ששעת מלחמה לא משחררים רוצחים, כי הם ירצחו עכשיו בוודאי, ואין דוחין נפש מפני נפש.שיעור של הרב זעפרני בענין, להתיר משום שעת מלחמה. (וכמו שכתב בספרו).Kol Halashon
www2.kolhalashon.com
אבל לא משיב על הטענה שאינו ודאי שהחטופים ימותו.
וכן לא על כך שבהסתברות ודאי שיהיו מן המשוחררים שיהרגו.
נכון מאדצריך להיות להפך, ששעת מלחמה לא משחררים רוצחים,
בודאי שבימינו הכל השתנה, וזה לא ספק מול ודאי, אלא ודאי מול ודאי... בגלל שהם מחבלים עם דם על הידיים, וכבר הוכח שהם רוצחים נפשעים כמו שהיה בשחרור האחרון...כן לא על כך שבהסתברות ודאי שיהיו מן המשוחררים שיהרגו.
הוא אשר כתבתי, ודו"ק.בודאי שבימינו הכל השתנה, וזה לא ספק מול ודאי, אלא ודאי מול ודאי... בגלל שהם מחבלים עם דם על הידיים, וכבר הוכח שהם רוצחים נפשעים כמו שהיה בשחרור האחרון...
באתי לחזק דבריך...הוא אשר כתבתי, ודו"ק.
צריך להיות להפך, ששעת מלחמה לא משחררים רוצחים, כי הם ירצחו עכשיו בוודאי, ואין דוחין נפש מפני נפש.
תוספות מסכת גיטין דף מה עמוד אנכון מאד
בשנת תש"ל כאשר רבי יצחק הוטנר זצ"ל היה במטוס שחטפו אותו ורצו לשחרר אותו תלמידיו ולשלם עליו מיליוני דולרים
רבי יעקב קמינצקי אמר שלא מסכים לכך, כיון שכל מצות פדיון שבויים הוא בשעת שלום, אבל בשעת מלחמה כל מה שאתה נותן לאויבים, אתה מחזק אותם, לכן אין לתת לאויבים מאומה בשעת מלחמה...