• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

עשרות ראשי ישיבות התכנסו הערב (רביעי) לאסיפה בירושלים.

עזוב, אם לא הכינוסים הללו, היו הולכים לפי ההנהגה של ראשי הישיבות האשכנזים, לא חושב שיש פה משהו מגמתי, בסופו של דבר הם עושים את זה כבר שנים רבות והם לא מנסים להוות אופוזיציה למועצת, ק"ו בבשק"ו הרה"צ מריה דענוה הרב משה צדקה שליט"א.
 
היכן חתימותיהם של 'עשרות ראשי ישיבות'?
אטו כי רוכלא למנות את הישיבות הגדולות הספרדיות החשובות והמוכרות?
ישיבת רכסים, בית שמעיה, אש התלמוד, שערי תבונה, ותנא ושייר.


יש לי תחושה שהאסיפה הזו היא לא על דעת יו"ר התנועה הקדושה,
ומארגני האסיפה שנוטים להשקפה בסגנון מסויים,
מנצלים את הימים בהם ר' אריה שרוי באבל על אחיו הגר"י זצ"ל.
וכפי שרמז לכך ר' @מתלמידי הראש"ל .
הרב מאיה לא חתם והתבטא היום שדברים כאלו צריך להחליט בצורה מסודרת ועל דעת כלל חברי המועצת
ושאר חברי המועצת שחתמו ידוע שדעתם קצת שונה בענין הזה משאר חברי המועצת
בלא להוריד חלילה כהוא זה מכבודם ובפרט מכבודו של מרן הגר"מ צדקה שליט"א שיזם את כל המהלך הזה
רבים מראשי הישיבות והרבנים שהשתתפו וחתמו על המכתב הם בכלל נגד הבחירות וחלקם אף עצניקים רשמית
כל מי שקצת מכיר את הרבנים שם יודע שרובם ודאי לא חותמים להצביע לש"ס, ודו"ק
 
תראו חברים ר' אריה ידע מכל העסק הזה \

רק פשוט רוצים להראות לציבור שגם אנו הספרדים אכפת לנו מזה.

(באגב אתמול ר' דוד אבוחצירא מהרב משה צדקה דיברו על נושא זה.)
 
תראו חברים ר' אריה ידע מכל העסק הזה

ידע רק בזמן אמת,
וטוען שחבל שלא עושים זאת בצורה יותר מסודרת.
כי לא רק שזה נראה כמחטף,
אלא שטוען שני דברים:
1. יש לו נתונים שלא ידועים להם.
2. אם יוחלט לצאת בקול קורא וכדו' צריך להיעשות במעמד הרבה יותר רחב.

יש רעיון שבגרעין הוא נכון,
והוא שלא יתכן שכל הנושא החשוב הזה (וכן נושאים כבדי משקל אחרים) ינוהלו רק ע"י עסקנים וח"כים,
והדברים צריכים להתנהל ע"י גדולי הדור.

יש 2 נקודות שצריך להבין:

1. א"א להתייחס לר' אריה כעסקן גרידא,
המילים 'מקים עולה של תורה' ביחס אליו אינן קלישאה,
בלעדיו התנועה לא היתה מגיעה לאן שהגיעה.
אין ערוך לניסיון והחכמה שלו, והדברים ידועים.

2. בסופו של דבר הדברים מנוהלים ע"י עסקנים אחרים,
ובזה לא ארצה להרחיב.
 
המדרון החלקלק הזה של עסקנים ואברכים משעוממים קיצוניים (חלקם אני מכיר בשמות..) שעורכים כינוס לקבוצות רבנים להחלטות דרמטיות אפי שנמצאים ביניהם גדולי הדור כדוגמת רבינו חכם משה צדקה שליט"א, כשזה לא בכפיפות למועצת חכמי התורה שליט"א ולמיועד להיצטרף הראש"ל רבינו מרן רבי יצחק יוסף שליט"א בלי היוועצות במנהיגי וגדולי ראשי הישיבות כדוגמת רבינו מרן רבי אברהם סלים שליט"א, ומרן רבי שמואל בצלאל שליט"א, הוא מצב מסוכן שמזיק מאוד לדעת תורה החזקה והעוצמתית ולהנהגה הברורה שעוברת בשרשרת הדורות מרשכבה"ג מרן רבינו עובדיה זיע"א דרך רשכבה"ג מרן חכם שלום זצוק"ל, ועד רשכבה"ג הרב בעדני זצוק"ל.
 
המדרון החלקלק הזה של עסקנים ואברכים משעוממים קיצוניים (חלקם אני מכיר בשמות..) שעורכים כינוס לקבוצות רבנים להחלטות דרמטיות אפי שנמצאים ביניהם גדולי הדור כדוגמת רבינו חכם משה צדקה שליט"א, כשזה לא בכפיפות למועצת חכמי התורה שליט"א ולמיועד להיצטרף הראש"ל רבינו מרן רבי יצחק יוסף שליט"א בלי היוועצות במנהיגי וגדולי ראשי הישיבות כדוגמת רבינו מרן רבי אברהם סלים שליט"א, ומרן רבי שמואל בצלאל שליט"א, הוא מצב מסוכן שמזיק מאוד לדעת תורה החזקה והעוצמתית ולהנהגה הברורה שעוברת בשרשרת הדורות מרשכבה"ג מרן רבינו עובדיה זיע"א דרך רשכבה"ג מרן חכם שלום זצוק"ל, ועד רשכבה"ג הרב בעדני זצוק"ל.
וזו הסיבה שכמה מרה"י סירבו להגיע לאותו כינוס.
 
ולמיועד להיצטרף הראש"ל רבינו מרן רבי יצחק יוסף שליט"א
כבר הדברים ידועים ומפורסמים שכל מקום שבו אתו האיש (י''ח) מארגן כינוס כזה או אחר או מכתב וכדו' מרן הראש''ל שליט''א אינו נוכח שם באופן מכוון וד''ל ואכמ''ל
היום הוא דיבר באיזה מקום ושאלו אתו למה מרן הראש''ל לא חתם וגם לא היה בכינוס הוא התחיל לגמגם שם עד שהמראיין העביר נושא
 
בתקופה הקשה שבין דגל התורה לפלג הירושלמי,
הגיע לרב שטיינמן ראש ישיבה וניסה 'להסביר' לו את הצד השני,
הרב שטיינמן אמר לו: זה נושאים ששייכים לגדולי הדור, זה לא נושא לכל ראש ישיבה להגיד דיעות...
והיה מדובר בר"י חשוב ומכובד.

כי באמת יש נושאים שא"א להביע בהם עמדות רק מתוך התלהמות, וצריך לדון בהם בכובד ראש,
ובדברים כאלו צריך את ישוב הדעת של זקני העידה שפועלים במתינות ובכובד ראש.

ודרך אגב, זה אחד התכונות הבולטות מאוד של ר' אריה,
זו גם הסיבה שהוא שותף סוד בכל ההתייעצויות הכי חשובות בענייני חוץ וביטחון למרות שאינו שר מכהן.
גם היום בתוך השבעה, היה צריך לפרוש הצידה לנהל שיחה עם מישהו וחזר למקומו מעט מתוח (לפחות בעיני).
 
כבר הדברים ידועים ומפורסמים שכל מקום שבו אתו האיש (י''ח) מארגן כינוס כזה או אחר או מכתב וכדו' מרן הראש''ל שליט''א אינו נוכח שם באופן מכוון וד''ל ואכמ''ל
היום הוא דיבר באיזה מקום ושאלו אתו למה מרן הראש''ל לא חתם וגם לא היה בכינוס הוא התחיל לגמגם שם עד שהמראיין העביר נושא
ייתכן שזה גם נכון, אבל עיקר הסיבה היא כי הוא באמת לא אוחז מזה
 
סליחה מכל החכמים הנכבדים שמעלי.
זכותם של חכמי ישראל כהגר"מ צדקה שליט"א ושאר הרבנים משתתפי הכינוס להביע דעתם מבלי לשאול את חכמי המועצת שליט"א, או להבדיל יו"ר התנועה.
אם חכם משה שליט"א יוזם הכינוס, וטרח בו הרבה ראה לנכון לעשות זאת זוהי זכותו, העסקנים הי"ו אינם מנהלים את הרבנים. ואבוי לנו אם כך יהיה.
 
מה זה נוגע לענייננו?
שזה לא כינוס שמייצג את הזרם המיינסטרים של הציבור הספרדי, אלא זה יותר רבנים שמתנגדים למדינה באופן כללי, והם מתנגדים לבחירות או לש"ס
ושוב ודאי שהנך צודק ש:
זכותם של חכמי ישראל כהגר"מ צדקה שליט"א ושאר הרבנים משתתפי הכינוס להביע דעתם מבלי לשאול את חכמי המועצת שליט"א, או להבדיל יו"ר התנועה.
אם חכם משה שליט"א יוזם הכינוס, וטרח בו הרבה ראה לנכון לעשות זאת זוהי זכותו, העסקנים הי"ו אינם מנהלים את הרבנים. ואבוי לנו אם כך יהיה.
 
אולי חלקם
רובם, ואטו כי רוכלא...
ושוב איני מבין מה קשורה התנגדותם לבחירות להבעת דעתם בענין הגיוס.
שהם לא מנסים 'להסתדר' עם המדינה, ומבחינת חלקם שלא יהיה שום חוק ויצפצפו על המדינה ומוסדותיה, משא"כ לדעת חברי מועצות חכה"ת [לכה"פ רובם והמשמעותיים שבהם] וגדוליה יש לנסות להגיע לחוק מוסכם כפי שהיה מאז ומעולם עוד מזמן החזו"א, הוא ההסדר שנקרא 'תורתו אומנתו'
כמובן שאין המשמעות שמי שאין תורתו אומנתו הם אוחזים שהוא צריך להתגייס חלילה, אבל ההסדר מול רשויות החוק במדינה צריך להיות בצורה חוקית, ולא בצורה של התרסה ומרידה
אלא א"כ דוחקים אותנו לפינה לגמרי כפי שנראה כעת שזהו המצב
 
אלא א"כ דוחקים אותנו לפינה לגמרי כפי שנראה כעת שזהו המצב
מה שאני הצלחתי לזהות ברשימת הרבנים החותמים, רובא דרובא היה ניחא להם בהסדר הקודם והורו לתלמידים להתייצב ולהגיש דיחוי.
רק כעת כשהשתנה המצב ומדברים על גיוס אלפי בני ישיבות רח"ל, הם הורו לנתק כל קשר עם שלטונות הצבא, ולא להתייצב כלל.
כפי שגם הורו כעת רבני האשכנזים כהגר"ד לנדו שליט"א והגרמ"ה הירש שליט"א.
 

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון