• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

פורים משולש - בן ירושלים לשבות בעיר פרוזה, מותר??

יי"ש

Well-known member
שלום רב לאוהבי תורתיך.
יש פסק של מרן הראש"ל בענין בן ירושלים אם נכון להתארח בבית הוריו בעיר פרוזה ורק במוצ"ש או ראשון יחזור לירושלים,
אי שרי לנהוג כן או נכון להימנע ועד זה אקוטי כי ההורים רוצים שיגיעו (מדובר בזוג צעיר)
יישר כח.
 
עיין יחו"ד (ח"ז סי' קט) שהכל הולך אחר איפה שהאדם היה בעמוד השחר.

ולכן - אם בחמישי בלילה כבר יהיה מחוץ לירושלים, הדבר פשוט שעושה את כל המצוות ביום שישי כפרזים.

אולם אם רק בשישי מגיע לעיר פרוזה הדבר בעייתי כיון שיוצא שבעלות השחר של י"ד היה בירושלים ובעלות השחר של ט"ו היה מחוץ לירושלים, וא"כ נפטר ממצוות פורים!!! (השנה נפטר רק מסעודה ומשלוח מנות, כי קריאת המגילה ומתנות לאביונים כולם עושים ביום שישי.)

ולכן החרד לדבר ה' יזהר מלעשות כנ"ל שלא יפסיד את מצוות פורים, אלא יישן כבר בחמישי בלילה מחוץ לעיר. (ובדיעבד שעשה כנ"ל יקיים את מצוות פורים כירושלמים. - עיין יחו"ד שם)
 
חזור
חלק עליון