עיין יחו"ד (ח"ז סי' קט) שהכל הולך אחר איפה שהאדם היה בעמוד השחר.
ולכן - אם בחמישי בלילה כבר יהיה מחוץ לירושלים, הדבר פשוט שעושה את כל המצוות ביום שישי כפרזים.
אולם אם רק בשישי מגיע לעיר פרוזה הדבר בעייתי כיון שיוצא שבעלות השחר של י"ד היה בירושלים ובעלות השחר של ט"ו היה מחוץ לירושלים, וא"כ נפטר ממצוות פורים!!! (השנה נפטר רק מסעודה ומשלוח מנות, כי קריאת המגילה ומתנות לאביונים כולם עושים ביום שישי.)
ולכן החרד לדבר ה' יזהר מלעשות כנ"ל שלא יפסיד את מצוות פורים, אלא יישן כבר בחמישי בלילה מחוץ לעיר. (ובדיעבד שעשה כנ"ל יקיים את מצוות פורים כירושלמים. - עיין יחו"ד שם)