נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.
מש''כ באות א' שסייבר נחשב היזק ניכר כיון שהוא ניכר שהלא המחשבים לא עובדים וכיוצא בזה- לדידי אין דבריו נראים כיון שההיזק של הסייבר הוא לא ניכר שהווירוס לא ניכר ורק ''התוצאה'' של הוירוס ניכרת ודוקמצורף העלון השבועי.
מש''כ באות ג' להקשות מדוע לא גזרו שלא ימולו בשבת שמא ילך ללמוד אצל חכם ותי' שאין הכל בקיאין -יש לתמוה שהיה לו לשאול ניחש שמא יקחו דרך רה''ר את הסכין כדי למול שהלא אין הלכה כר''א שאפילו מכשרי מילה דוחים ומש''כ לתרץ שהמוהלים הם חכמים לא ידעתי מאי קאמר.מצורף הערות בענייני פסח
תשלח לו את זה למייל: zx0527103930@gmail.comמש''כ באות ג' להקשות מדוע לא גזרו שלא ימולו בשבת שמא ילך ללמוד אצל חכם ותי' שאין הכל בקיאין -יש לתמוה שהיה לו לשאול ניחש שמא יקחו דרך רה''ר את הסכין כדי למול שהלא אין הלכה כר''א שאפילו מכשרי מילה דוחים ומש''כ לתרץ שהמוהלים הם חכמים לא ידעתי מאי קאמר.
מש''כ באות ד' שריבית של מאה פרוטות האם הויא מאה עבירות או עבירה אחת תלוי במח' האחרונים האם בגזילה עוברים על כל פרוטה ופרוטה או לא-יש לדון בזה שדוקא בגזילה יש צד שכל פרוטה זה איסור שכגוזלו בעוד פרוטה ובעוד פרוטה אבל בריבית מסתבר שלכו''ע הויא איסור אחד כיון שהאיסור הוא בקציצה ואע''פ שבגמרא בריש איזהו נשך הגמרא מדמה בין גזל לריבית זה לא בצורה של האיסור אלא בתוכן האיסור.
מש''כ באות ח' בשם הגרמ''ב זילברברג- עדיין יש להקשות שימכור לקטן שיגדיל לאחר הפסח מיד.
מש''כ באות ט' בשם הגר''ג נדל הם דברים תמוהים שהלא יש איסור אכילה או שתייה של חמץ אבל לנשום אדים של חמץ ואולי כוונתו לאיסור הנאה ותמוה
במחכ"ת מהרב ע"ה, לא צריך להיות גאון, להבין מה הלך רוחו של זה, עם כל גדלותו בתורה. והבוחר יבחר.הוא לא טען שאצל ר' חיים היו יותר, הוא טען שאצל שניהם לא היו 60 ריבוא.
לא נכנס לכמה כן היו.
דבריך עמקו ממני.במחכ"ת מהרב ע"ה, לא צריך להיות גאון, להבין מה הלך רוחו של זה, עם כל גדלותו בתורה. והבוחר יבחר.
יש את השיעור מוקלד?
כןיש את השיעור מוקלד?
עדיין כדאי לשמוע, כי יש בשיעור הרחבות שאין בעלון הכתוב.יש את השיעור מוקלד?
מצורף השיעור המוקלד עם ההרחבות.עדיין כדאי לשמוע, כי יש בשיעור הרחבות שאין בעלון הכתוב.
שיעור מעניין
גליונות 24-25 הועלו לעיל.מה עם גליונות 24 ואילך?
הרב ואזנר כותב מפורש במקום שציינת שהוא לא נכנס לזה מפני שגדולי עולם כבר אמרו שהם לא מכריעים בזה בגלל שרבים טועים - מזידים בזה ולכן הוא לא רוצה להכנס לזה... מפורש! אבל כתב שכל גדולי עולם אסרו את זה! וכל הנידון שלו בהקדמה לח"א ובשו"ת ח"ה זה לגבי שיער פרוע ואמר שכמו ששיער רגיל אסור פרוע, אז גם אם היא מהנשים שלוקחות פאה נכרית (וזה אסור כדלעיל), זה לא יפתור לה את בעיית השיער פרוע, כי גם שיער פאה נכרית הוא לא צנוע.שם כותב זאת.
וכך הוא סיכם זאת בשו"ת שבט הלוי חלק ה ס"ס קצט
"וכבר כתבתי לעורר בהקדמת שבט הלוי ח"א שגם נשואות אלו ההולכות בפאה נכרית אסורים שתהי' הפאה נכרית סתורת שער כי עצם הסתירה הוא דבר פגום ופריצות גדולה יעש"ה, ומש"כ קצת אחרונים שהבתולות הולכות כך ואין חשש, הלב יודע ומכיר שגם בזמנינו פריצות הוא, והצנועות מתרחקות מזה. +ע"ע ח"ו סי' קצ"ט+