• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

פסיקות החזון איש

בני ישראל נכנסו לארץ ישראל על ידי יהשוע בן נון אחר כך בעוונות נחלקו לשני עמים יהודה וישראל אלו שהלכו לגולת בבל היו בעיקר מיהודה ומאז החלו לקרוא שם העם "יהודים" (כמו "איש יהודי היה בשושן...") אלו שנשארו בארץ ממלכת ישראל אף שחרבה על ידי מלכי אשור עדיין נשארו ישראלים רבים בארצם (בשונה מגלות יהודה שהייתה גלות מוחלטת "נ"ב שנה לא עבר איש ביהודה") ונספחו עליהם עמים רבים מכותא ושומרון שהביא מלך אשור
ןלכן היהודים קראו לכל העם הזה (ישראלים עם תערובת של גרים מעמים אחרים) כותים או שומרונים. ולעצמם (יהודים שחזרומבבל ונספחו עליהם גרים מעמי בבל ופרס וכו') "יהודים"
נו ו...
 
בני ישראל נכנסו לארץ ישראל על ידי יהשוע בן נון אחר כך בעוונות נחלקו לשני עמים יהודה וישראל אלו שהלכו לגולת בבל היו בעיקר מיהודה ומאז החלו לקרוא שם העם "יהודים" (כמו "איש יהודי היה בשושן...") אלו שנשארו בארץ ממלכת ישראל אף שחרבה על ידי מלכי אשור עדיין נשארו ישראלים רבים בארצם (בשונה מגלות יהודה שהייתה גלות מוחלטת "נ"ב שנה לא עבר איש ביהודה") ונספחו עליהם עמים רבים מכותא ושומרון שהביא מלך אשור
ןלכן היהודים קראו לכל העם הזה (ישראלים עם תערובת של גרים מעמים אחרים) כותים או שומרונים. ולעצמם (יהודים שחזרומבבל ונספחו עליהם גרים מעמי בבל ופרס וכו') "יהודים"
הכוונה "מ-הר גריזים"?
 
חזור
חלק עליון