• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

פרוייקט 'אב בחכמה ורך בשנים'

מרדכי מיכאלי

Well-known member
ב"ה
חשבתי אולי לפתוח שרשור זה בו יעלו חו"ר הפורום שליט"א
עצות, רעיונות, טיפים, הנהגות והדרכות מאמרים ועוד ועוד
בכל מיני נידונים, ספקות, ולבטים הקשורים להנהגת הכוללים והמסתעף [מבחנים, תנאי קבלה, הנהגת עם אברכים כגון איחורים חיסורים, הערות והארות, הספקים]
לתועלת הרו"כ הנמצאים באתרא דידן, והכי שחוב איך למצות את שהות האברך בכוללים ברו"ח ובגש"ם על מנת לגדל בני תורה ת"ח מורי הוראות וכו' וכו'
ולוואי שיהיה לתועלת הכלל ולזיכוי הרבים
כמובן לא להגרר למחוזות בלתי רצויים!!!
חכם בנימין אם תוכל להעביר את זה למקום הרלוונטי, ניסיתי לחשוב היכן ולא עלה בידי
שיהיה בהצלחה!!!!
 
1. לפרגן כמה שיותר. לשבח על כל סברא, הספק, ידיעה, חידוש, הגעה בזמן (אעפ"י שחייבים) לרומם אותם ולא להיתפס לקטנות. (איחרת היום ב 2 דקות, לא עשית מבחן לפני שבועיים וכן על זה הדרך).
2. לפתח שאיפות - לדעת ש"ס, לדעת חושן משפט וכו'. (לא כמטרה להשגה אלא כשאיפה. ידוע שיש מטרה ראשית ועד אליה יש מטרות משנה שצריך להשיג).
2. להציב מטרה-יעד בר השגה ולא חלומות כדי שהאברכים ידעו לאן להגיע - (כגון לסיים מסכת פלונית עם רא"ש רי"ף ר"ן, להיבחן על או"ה).
3. בסיום נושא-מסכת או נושא הלכתי לארגן מסיבה עם הנשים כדי להכיר טובה על תמיכתן בבעלים וכן שיראו את תוצאות פועלן. אשה שתומכת בבעלה יש לו יותר תמריץ ומוטיבציה.
4. ועדים מוסריים - אם יש רצינות שכל שבוע אברך אחר ימסור ואם לא מתאפשר להביא מישהו מבחוץ.
5. מבחנים - שמעתי על כולל שעשה מבחנים עם ספרים פתוחים. היה לתועלת. מצד אחד בלי לחץ ומצד שני השגת את המטרה, שידעו את החומר.
6. שמירת סדרים - תלוי מאוד בקבוצה. אם יש חוסר רצינות זה לא יעזור אלא להיפך, רק יהרוס את האוירה. אם יש רצינות אי"צ. כמובן כשיש איחורים או חיסורים לדבר עם האברך. אולי יש סיבה. (לדוגמא, היה אברך שהיה מאחר אך היה לומד טוב. הרו"כ דיבר איתו שחבל עליו אברך מוכשר כמוהו יכול להגיע להישגים גדולים, ולא מתאים למישהו ברמה שלו לאחר. האברך השתנה לגמרי ומאז לא איחר כלל).
 
לי אין הצעות לאברכי הכוללים ה' עליהם יחיו העיקר שישבו וילמדו ותהיה להם ברכה בכל מעשי ידיהם אשריהם ושיברכו אותי שאזכה ללמוד בישוב הדעת
יש דבר אחד שמאוד מפריע לי בלימוד והוא הכרת המציאות
אתן כמה דוגמאות
שאלתי השבוע בחור אם הוא יודע מה זה כספית [כסף חי שמוזכר בשבת] שהיה פעם במדחום, והוא לא ידע על מה אני מדבר
זה לא נורא
אבל כשלמדנו את הדינים של מוללים מלילות, ומסננים חרדל ועוד, אף אחד לא ידע איך נראית שיבולת של חיטה, איך גודל חרדל ואיך מסננים אותו עם ביצה [שזה גם אני לא ידעתי], מה זה תורמוס
וכן כשלמדנו במשנ"ב על עשיית הגבינה וליקוט השומן מעל החלב, אף אחד לא ידע איך עושים גבינה וחמאה ושמנת ולבן ואיך יכול להיות שומן על החלב
ועוד הרבה דוגמאות
זאת אומרת שאנחנו לומדים הרבה דינים ובכלל לא מבינים מה לומדים
לכן יהיה חכם אם יהיה מי שיסביר את הדברים האלה ללומדים ואולי כך גם מה שנוגע בזה לאברכים שידעו לדמות את הלימודים שלהם למציאות של היום ולפסוק הלכה בדינים ששכיחים היום
 
לי אין הצעות לאברכי הכוללים ה' עליהם יחיו העיקר שישבו וילמדו ותהיה להם ברכה בכל מעשי ידיהם אשריהם ושיברכו אותי שאזכה ללמוד בישוב הדעת
יש דבר אחד שמאוד מפריע לי בלימוד והוא הכרת המציאות
אתן כמה דוגמאות
שאלתי השבוע בחור אם הוא יודע מה זה כספית [כסף חי שמוזכר בשבת] שהיה פעם במדחום, והוא לא ידע על מה אני מדבר
זה לא נורא
אבל כשלמדנו את הדינים של מוללים מלילות, ומסננים חרדל ועוד, אף אחד לא ידע איך נראית שיבולת של חיטה, איך גודל חרדל ואיך מסננים אותו עם ביצה [שזה גם אני לא ידעתי], מה זה תורמוס
וכן כשלמדנו במשנ"ב על עשיית הגבינה וליקוט השומן מעל החלב, אף אחד לא ידע איך עושים גבינה וחמאה ושמנת ולבן ואיך יכול להיות שומן על החלב
ועוד הרבה דוגמאות
זאת אומרת שאנחנו לומדים הרבה דינים ובכלל לא מבינים מה לומדים
לכן יהיה חכם אם יהיה מי שיסביר את הדברים האלה ללומדים ואולי כך גם מה שנוגע בזה לאברכים שידעו לדמות את הלימודים שלהם למציאות של היום ולפסוק הלכה בדינים ששכיחים היום
בכולל של מרן שליט"א אחד מבני החבורה דואג להשיג את מה שמדברים עליו.
ואכן הדברים מתחדדים יותר עי"כ.
 
יש דבר אחד שמאוד מפריע לי בלימוד והוא הכרת המציאות
אצלנו בכולל, כשהגענו ליו"ד סי' פ"ז סעיף ה' שמדבר על ביצים, חלבון, חלמון, שלל וכו', הבאנו תרנגולת מטילה לשוחטה בכדי לראות מה שיש בפנים.
 
בכולל של מרן שליט"א אחד מבני החבורה דואג להשיג את מה שמדברים עליו.
ואכן הדברים מתחדדים יותר עי"כ.
מה זה הכולל של מרן? ומה הוא הצליח להביא ?


יש בקול הלשון שיעורים של הרב אורי זוהר על משניות שבת עם הדגמות להרבה מהמלאכות
כמדומה שזה בעיקר על מלאכת אורג
 
הגר"ש יוסף, בנו של מרן שליט"א.
היום מרן שליט"א בחן את האברכים בע"פ על איסור והיתר (בנוסף על מבחן הרבנות שעשו בסוף הזמן הקודם), והעניק תעודות חתומות על ידו וע"י מורנו ראש הכולל שליט"א.
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון