כל הזמן חוזר ואומר שללמוד פלפול הישיבות. זה חשוב ללימוד ההלכה.איפה יש רעיון זה בתורת מרן הגאון הרב יצחק יוסף שליט''א'ל
אז תכתוב בשם רבי דוד, מה הבעיה?אני שאלתי מקור כתוב כדי שאוכל לכתוב את זה בעלון של הרב יגאל כהן ורציתי לשונו מדויק לעשות העתק הדבק
מה שהזכיר שביבי אור זה מדבר על המעלה של לימוד הלכה
תברר אם זה דעתו של הרב יגאל כהן.שאוכל לכתוב את זה בעלון של הרב יגאל כהן ורציתי
הקטע קצר מידי ורציתי להוסיף שג''כ הרב יצחק בלשונו אמר כןאז תכתוב בשם רבי דוד, מה הבעיה?
ודאי שכך הורה מרן לבניו בלומדם בישיבות, וגם בחזו"ע שהיתה ע"פ הנהגתו המדוקדקת למדו כמו בכל הישיה"ק.אם כבר דיברו על לימוד העיון התלמודי קודם לימוד ההלכה. רציתי לשאול מרן שליט"א בשיעוריו הרבים אומר שמי שלא לומד רב חיים וקצות וכו' אינו יכול לפסוק הלכה. ואומר זאת גם בשם הרב פראנק. וגם כאן הביאו שמרן שליט"א אמר שפלפול הישיבתי הוא חשוב מאוד ללימוד ההלכה וכו'. אך אני הקטן שואל איפה ראינו דבר כזה בדברי מרן מלכא זצוק"ל הרי הוא היה נגד הפלפולים הישבתיים וכו' ומה שאמר לראשון לציון הגר"ד יוסף שליט"א על חשיבות הלימוד כוונתו ללימוד הישיבתי הספרדי הלומדים תוס' בעיון עמוק ומהרש"א על הסדר ומהר"ם שי"ף ומשמרות כהונה וכו' (כמו שיראה הרואה הערות בגליונות המש"ך בחדר הלימוד אצל מרן זצ"ל). אבל ללמוד רב חיים וקצות ורבי שמעון שקופ וכו' מאן דכר שמיה איכן נמצא כדבר בדברי מרן רבנו הגדול זיע"א?! ומזה יש לי שאלה (כביכול כמובן מי אני הקטן שאשאל על מרן שליט"א) ע"ד מרן שליט"א שחוזר השכם והערב ע"ז שחייב ללמוד קצות ורב חיים ורב שמעון שקופ. על זה אי הבנתי. ואשמח אם אחד מהרבנים יאיר עיני.