• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

קונטרס דרכה של תורה

מה שיצא לי מכל הנ"ל, שאמנם א"א ואין לנו עניין לומר ח"ו שהרב המחבר ניסה להעלים ולעוות את דעתו של מרן זצ"ל ולתלות בו משהו שאינו, אך מה שכן, שגם כאשר כותב דבר בשם מרן זצ"ל, כדאי לעיין במקור הדברים לראות האם זה מדוייק, והאם כך אנחנו מבינים את מרן זצ"ל.
 
נערך לאחרונה:
מה שיצא לי מכל הנ"ל, (וזה גם מה שרציתי שיצא), שאמנם א"א ואין לנו עניין לומר ח"ו שהרב המחבר ניסה להעלים ולעוות את דעתו של מרן זצ"ל ולתלות בו משהו שאינו, אך מה שכן, שגם כאשר כותב דבר בשם מרן זצ"ל, כדאי לעיין במקור הדברים לראות האם זה מדוייק, והאם כך אנחנו מבינים את מרן זצ"ל.
זאת לא רק ברב אופיר, אלא בכל רב, וכן לא רק בציונים שמציינים לחזו"ע אלא בכל ציון שמציינים, ראוי לפתוח, כי מצאתי כבר המון פעמים שלא דקדקו נכון בדבריהם.
 
דייק בלשון החזו"ע בהערה בעמ' ר"ב בסוף שכתב האוכל י"ח גרם וכו' רשאי לכלול על הספק אם אכל עוגה כשיעור. וה"ה אם שתה יין בין כזית לרביעית שהדבר שנוי במחלוקת יכול לכלול על הספק. ועכ"פ הרוצה לסמוך בזה על הט"ז והאחרונים הנ"ל יש לו על מה לסמוך, וכ"כ בשו"ת משנה הלכות וכו' עי"ש.
ישר כח על ההערה
ואני אסביר
לדעת הרב מלכא בכל ספק יש להוסיף.
אך לדעת מרן החזו''ע זה לא נכון וכמו שכתבו במשנב מאורות רח סק פב
הערה80
וז''ל:
ולענין מי שאכל עוגה וגם פירות משבעת המינים וברור לו שאכל שיעור כזית מהעוגה אלא שמסופק אם אם אכל שיעור כזית מהפירות לדעת הרב משה לוי שאסור לו לכלול על הספק את הפירות במעין שלוש
אבל ליחו''ד ויבי''א וחזו''ע דוקא שהספק אם נתחייב בברכה אין לו לכלולה על הספק אבל אם אכל עם העוגה פרי משבעת המינים אפ' רק
18 גרם יכול לסמוך על הטז ולהוסיף על העץ וכו'.


לכן ההבנה של הרב מלכא טעות כמו שביארתי
 
לכ' הרב גדי
אם תרצה אשלח לך את הקונט' דרכה של תורה
ואחר העיון תבין שכ''ע לא מזלזלים
אך סו''ס יש פה מגמה להחליש את תורת מרן בעיני הרשלצ כך זה נראה
ולכן הוא אוחז שאין כאן שום בעיה של לשה''ר
לומר מי יותר גדול
והוא מוכיח שהרב מלכא לא מעריך את מרן כמן הראוי
וכל זה מופיע בדרכה של תורה
ואם תבקש מהרב אושרי אולי הוא ישלח לך
 
וגם תשים לב שבשות הרשלצ כתוב הה''ג ובמהדורא השניה הוריד את המלה הגאון אלא הרב אופיר
בסרטון הוא בהתחלה אומר "אופיר מלכא" ואז [מתקן] מוסיף ואומר "הרב אופיר מלכא", אבל אני לא חושב שכדאי להיתפס לקטנות...
 
כי מה שצירפת מהיוטיוב כן פתוח רק לא נשמע שם השם של הרב אופיר.
אז אתה אומר שבקובץ המצורף זה חלק א' ששם הוא אומר על מי דיבר?
הבאתי 2 סרטונים מהיוטיוב. הראשון חסום בנטפרי והשני פתוח.
לכן העליתי קובץ עם סרטו אחד, ובו מחוברים ב' הסרטונים הנ"ל, וממילא בסרטון הראשון ביוטיוב, וממילא גם בסרטון המצורף בקובץ, (בשנייה 26) הוא אומר את שמו. (מ"מ הדברים ברורים גם בלי זה, כי אמר את הפסק שפסק ברדיו לעניין הבר מצווה וכו')
 
הבאתי 2 סרטונים מהיוטיוב. הראשון חסום בנטפרי והשני פתוח.
לכן העליתי קובץ עם סרטו אחד, ובו מחוברים ב' הסרטונים הנ"ל, וממילא בסרטון הראשון ביוטיוב, וממילא גם בסרטון המצורף בקובץ, (בשנייה 26) הוא אומר את שמו. (מ"מ הדברים ברורים גם בלי זה, כי אמר את הפסק שפסק ברדיו לעניין הבר מצווה וכו')
כן הורדתי את הקובץ וראיתי את החלק הראשון.
אגב, למה היתה קטיעה קטנה בסירטון?
 
חזור
חלק עליון