הוא לא ציין לכתר שם טוב, אבל העתיק ממנו את הדברים. והוא לא הביא את זה בשם רב פעלים, אלא ציטט את רב פעלים, ואח"כ כתב "גם ר' חיים פלאג'י כתב..." והוסיף את השורה האחרונה, שמאוד קל לטעות בזה ולחשוב שזהו המשך הציטוט.
כך או כך, אין מקום לומר שהמציא, ושבדה מלבו, אלא רק להעיר שהשורה האחרונה אינה מר' חיים פלאג'י, ותו לא.
גם מה שכתבת שספרו מלא בעניינים כאלו, עיינתי בעמודים שציינת ולא מצאתי מאומה. יש רק הערות, והערות בסגנון כזה יש עשרות ומאות על ילק"י ויבי"א. אבל לא היתה שום הערה שבדה מלבו, וזייף.
ולדוגמא, בעמ' 79, במקום להעיר הערה קצרה ופשוטה, שנעלם ממנו סעיף ב' בשו"ע, הכביר מילים חריפות:
"פעם אחר פעם הוא מטעה את עיני הקורא ומסלף את מה שכתוב וכותב דברים שאינם נכונים כלל"...
"ובאמת שהוא סילוף גמור ושינו האמת במכוון"...
ונראה שמרוב התלהבותו שמצא על מה להעיר שנעלם ממנו, ניצל את ההזדמנות לשפוך עליו עביט של שופכין.
(ולמרות שנעלם ממנו, השאלה של המחבר במקומה עומדת - הרי גם הדלקת נרות יום כיפור הוא ענין של מנהג ובכל זאת מברכים אשר קדשנו במצוותיו וציוונו, ומדוע על מנהג למעלה מאלף שנה במרוקו לא נאמר מנהג נגד סב"ל ועוד ששני עמודי ההוראה סוברים לברך.
גם לאחר מכן כתב שבמקום סב"ל לא אמרינן מנהג נגד מרן, ובמקום אחר כתב לברך הנותן ליעף כח בשם ומלכות גם נגד מרן עצמו, בגלל שיש פוסקים כן, וכן המנהג.