למנהג הספרדים שלא עושים חדר יחוד סמוך לחופה וכמ"ש היבי"א, ושא"צ שהשבע ברכות עובר לעשייתן כיון שהם ברכת השבח ולא ברכת המצוות.
הרי שכל עוד שלא היה יחוד, החתן והכלה עדיין נחשבים מאורסים, שלדעת השו"ע חופה זה יחוד שמביאה לביתו.
א"כ איך מברכים שבע ברכות אחר ברכת המזון והרי עדיין אינם נשואים אלא מאורסים?
אולי דנו בזה, אך אני לא ראיתי.
הגם שאפשר לומר שחופה זה ד' כלונסאות שע"ג החופה כמו שנוהגים עתה, מ"מ יש לחוש לסב"ל.
בברכה
הרי שכל עוד שלא היה יחוד, החתן והכלה עדיין נחשבים מאורסים, שלדעת השו"ע חופה זה יחוד שמביאה לביתו.
א"כ איך מברכים שבע ברכות אחר ברכת המזון והרי עדיין אינם נשואים אלא מאורסים?
אולי דנו בזה, אך אני לא ראיתי.
הגם שאפשר לומר שחופה זה ד' כלונסאות שע"ג החופה כמו שנוהגים עתה, מ"מ יש לחוש לסב"ל.
בברכה