כתב מרן בחזו"ע (פסח, עמ' סד), שאם נטל ידים בכרפס, ושמר את ידיו עד מוציא מצה, אזי ברחצה (לפני מוציא מצה), יטול ידיו בלא ברכה. מאחר שחלקו הפוסקים (בסי' קנח ס"ז) אם צריך שיכוין בנטילה לאכילה זו דוקא, או לא. וסב"ל. והוסיף מרן שם בזה"ל: אכן לעשות תקנה לטנף ידיו בנגיעה במנעל וכיוצא בזה כדי שיוכל לברך, יש לומר דלא מהני כ"כ, שאולי הוי כגורם ברכה שאינה צריכה. ואכמ"ל.
ולכאורה הדברים צריכים עיון, שהרי כבר כמה פעמים שנה לנו רבינו, שכל שגורם ברכה כדי לצאת ממחלוקת הפוסקים, שפיר דמי, ולא הוי ברכה שאינה צריכה, כי צריך לה כדי לצאת ממחלוקת הפוסקים. מידי דהוי מ"ש מרן השו"ע (בסי' קעד ס"ד). וכמו שהאריך בזה בחזו"ע ברכות (עמ' רפג-רפד, ובעמ' תכז), ועוד.
ולכאורה הדברים צריכים עיון, שהרי כבר כמה פעמים שנה לנו רבינו, שכל שגורם ברכה כדי לצאת ממחלוקת הפוסקים, שפיר דמי, ולא הוי ברכה שאינה צריכה, כי צריך לה כדי לצאת ממחלוקת הפוסקים. מידי דהוי מ"ש מרן השו"ע (בסי' קעד ס"ד). וכמו שהאריך בזה בחזו"ע ברכות (עמ' רפג-רפד, ובעמ' תכז), ועוד.