הנה הכריע הכף החיים (סי' רנ"ד), דכיון שיש פלוגתא בנוסח הברכה אין לברך שתי ברכות אלו של חכמי ישראל ושל חכמי אומות העולם כי אם בלא שם ומלכות, עכ"ל. ונראה שטעמו הוא משום משנה ממטבע שטבעו חכמים בברכות.
ובשו"ת התעוררות בתשובה (ח"א סי' ק"ב), כתב שאין הנוסח מעכב לעניין דיעבד, וכ"כ בספר בני ציון (סק"ט), לדחות דברי האומרים שמחמת הספק בלשון הברכה יש לברך בלא שו"מ, שכל שאינו משנה ממשמעות הברכה אינו נקרא משנה ממטבע שטבעו חכמים בברכות, וכן הביא מרן הראשל"צ הגר"ע יוסף זי"ע, ביחוה דעת, וכן כתבו עוד כמה מגדולי האחרונים דאי"ז הויא משנה ממטבע שטבעו חכמי בברכות.
והנפ"ק בנוסח הברכה כתב המגן אברהם וכן הביא באמרי נועם (בברכות שם), שהואיל וישראל הם חלק אלו-ה ממעל ודבוקים בו לכן כתב בהם חלק כי חלוקים היא תלישת דבר ממקום גידולו לכן בישראל שייך לשון חלוקה שנשמתו נחלקה מיסוד נשמת ישראל החצובים מכסא הכבוד.
וע"י ובפתח הדביר (סי' רכ"ד עמו' צ"א), האריך בעניין החילוק בין לשון חלק ללשון נתן, ובמה שפליג בזה על לשון האבודרהם.
ולפי"ז לכאורה דברי מרן רבינו הגדול זצ"ל [ביחוה דעת ח"ד] צ"ב טובא דכתב דאין קפידא אם יאמר "שחלק" או אם יאמר "שנתן", וגדולה מזו מצינו שינוי נוסח בברכת הגומל, בברכות דף נד: איתא ברוך גומל חסדים טובים, עיי"ש במה שהביא מחלו' הראשונים בזה. וצ"ב דמה דמסקינן בברכת הגומל דיש לברך בשם ומלכות, הוא כיון שאף למחלו' הראשונים לכו"ע אין שינוי משמעות בנוסח הברכה, רק שינוי בנוסח עצמו, אבל אין זה שינוי משמעות, אולם משא"כ בברכת שחלק מחכמתו, אי יאמר שנתן הויא שינוי משמעות, כמו שנתבאר לעיל וצ"ב טובא.
ובשו"ת התעוררות בתשובה (ח"א סי' ק"ב), כתב שאין הנוסח מעכב לעניין דיעבד, וכ"כ בספר בני ציון (סק"ט), לדחות דברי האומרים שמחמת הספק בלשון הברכה יש לברך בלא שו"מ, שכל שאינו משנה ממשמעות הברכה אינו נקרא משנה ממטבע שטבעו חכמים בברכות, וכן הביא מרן הראשל"צ הגר"ע יוסף זי"ע, ביחוה דעת, וכן כתבו עוד כמה מגדולי האחרונים דאי"ז הויא משנה ממטבע שטבעו חכמי בברכות.
והנפ"ק בנוסח הברכה כתב המגן אברהם וכן הביא באמרי נועם (בברכות שם), שהואיל וישראל הם חלק אלו-ה ממעל ודבוקים בו לכן כתב בהם חלק כי חלוקים היא תלישת דבר ממקום גידולו לכן בישראל שייך לשון חלוקה שנשמתו נחלקה מיסוד נשמת ישראל החצובים מכסא הכבוד.
וע"י ובפתח הדביר (סי' רכ"ד עמו' צ"א), האריך בעניין החילוק בין לשון חלק ללשון נתן, ובמה שפליג בזה על לשון האבודרהם.
ולפי"ז לכאורה דברי מרן רבינו הגדול זצ"ל [ביחוה דעת ח"ד] צ"ב טובא דכתב דאין קפידא אם יאמר "שחלק" או אם יאמר "שנתן", וגדולה מזו מצינו שינוי נוסח בברכת הגומל, בברכות דף נד: איתא ברוך גומל חסדים טובים, עיי"ש במה שהביא מחלו' הראשונים בזה. וצ"ב דמה דמסקינן בברכת הגומל דיש לברך בשם ומלכות, הוא כיון שאף למחלו' הראשונים לכו"ע אין שינוי משמעות בנוסח הברכה, רק שינוי בנוסח עצמו, אבל אין זה שינוי משמעות, אולם משא"כ בברכת שחלק מחכמתו, אי יאמר שנתן הויא שינוי משמעות, כמו שנתבאר לעיל וצ"ב טובא.