בהליכות עולם ח"ח עמ' קעו פסק שגם על זקן וחכם כשקם מלפניו, יעמוד עד שיעבור הזקן או החכם מלפניו ארבע אמות.
צ"ע למה פסק כן, הרי ברמב"ם מבואר שעל חכם כיון שעבר מלפניו מיד יושב. וכן פסק הטור והש"ע (יו"ד רמד ס' ב וט'). ומבואר שם בב"י שזה דעת הרמב"ם דלא כרש"י שיש להמתין עד שיעבור ד' אמות. וכן ביאר הב"ח שם, אמנם הב"ח פסק שיש להחמיר. אבל אנו שקבלנו הוראות מרן מדוע יש להחמיר בזה? ויתרה מזו כתב בברכ"י (רמד ס"ק יב') שגם דעת הרא"ש יש לבאר כהרמב"ם, ושכן עיקר להלכה שכיון שעבר מלפניו מיד יכול לישב. ע"ש
צ"ע למה פסק כן, הרי ברמב"ם מבואר שעל חכם כיון שעבר מלפניו מיד יושב. וכן פסק הטור והש"ע (יו"ד רמד ס' ב וט'). ומבואר שם בב"י שזה דעת הרמב"ם דלא כרש"י שיש להמתין עד שיעבור ד' אמות. וכן ביאר הב"ח שם, אמנם הב"ח פסק שיש להחמיר. אבל אנו שקבלנו הוראות מרן מדוע יש להחמיר בזה? ויתרה מזו כתב בברכ"י (רמד ס"ק יב') שגם דעת הרא"ש יש לבאר כהרמב"ם, ושכן עיקר להלכה שכיון שעבר מלפניו מיד יכול לישב. ע"ש