לענ''ד מנהג טעות הוא לפי מרן השו''ע כל האיסור רק מר''ח ולא מיז בתמוז (וכמדומני מרן הראש''ל שליט''א הזכיר את השבוע בשיעור)מדוע מנהג העולם, קטנים וגדולים לא לקנות בגדים מי"ז בתמוז. היכן מוזכר קנייה?
וגם השאלה היא האם מותר לקנות בגדים
או רק אסור לחדש בגדים.
נראה לי שהעולם מחמיר בזה, כי אסור לברך שהחיינו בשלשת השבועות כמ''ש השו'ע.
נראה לי שהעולם מחמיר בזה, כי אסור לברך שהחיינו בשלשת השבועות כמ''ש השו'ע.
אסור לחדש בגדים.
זאת בדיוק השאלה למה העולם לא קונה. לא כתוב בשום מקום שאסור לקנות.וגם השאלה היא האם מותר לקנות בגדים
או רק אסור לחדש בגדים.
אין הכי נמי, אתה צודקאיפה מרן השו"ע כתב שזה אסור? אין שום איסור לברך שהחיינו, אפילו לא מדרבנן.
והדגיש זאת בילקו"י הנד"מ ארבע תעניות בעמ' רטז': "ואין בזה שום איסור אפילו מדרבנן, ואינו רק זהירות בעלמא, וכלשון מרן "טוב להיזהר" ". ע"כ.
ואע"פ שזה המנהג, אך צריך לשים לב לניסוח, כיון שמי שעושה כך לא עובר שום איסור.
לכאורה אפ''ל שבט' הימים זה אסור, דלא גרע ממשא ומתן של שמחה דהרי ס''ס מברכים על בגדים כאלה 'שהחיינו' וצ''ע לדינאזאת בדיוק השאלה למה העולם לא קונה. לא כתוב בשום מקום שאסור לקנות.
גרע וגרע, אלא שמרן כתב סי' תקנא ס"ז י"א שאסור "לתקן" בגדים חדשים ומנעלים חדשים בשבת זה, (שדהיינו שבוע שחל בו), ויש להחמיר בזה מראש חדש. הגה והוא הדין דאסור לקנותן.לכאורה אפ''ל שבט' הימים זה אסור, דלא גרע ממשא ומתן של שמחה דהרי ס''ס מברכים על בגדים כאלה 'שהחיינו' וצ''ע לדינא
*אמנם "אין" זה מעיקר הדין וכו'גרע וגרע, אלא שמרן כתב סי' תקנא ס"ז י"א שאסור "לתקן" בגדים חדשים ומנעלים חדשים בשבת זה, (שדהיינו שבוע שחל בו), ויש להחמיר בזה מראש חדש. הגה והוא הדין דאסור לקנותן.
וכן פסק מרן הגרע"י בחזון עובדיה עמ' רח טור א, שאפילו קונה בגדים חדשים או מנעלים חדשים על מנת ללובשם אחר ט' באב, "יש להחמיר". ע"ש.
אמנם זה מעיקר הדין כמו משא ומתן של שמחה שמוזכר בגמ'.
מי אמר שהחמירו בספירה לאחר ר''ח ?אם החמירו קניה בספירת העומר לאחר ר"ח אייר. כאן כ"ש לכאורה?