אבל מר"ח ואילך אסור אפילו בשבת. ובגדים שאינם חשובים כ"כ שא"צ לברך עליו 'שהחיינו' כגון מנעלים חדשים ואנפלאות וכיו"ב, בודאי מותר לקנותו וללבשו מי"ז בתמוז עד ר"ח, ע"כ. ולמעשה זה דעת הש"ע (סי' תקנא ס"ו) שכתב שאין ללבוש בגדים חדשים משבוע שחל בו, והרי איהו גופיה כתב לקמן בסי"ז שטוב שלא לברך 'שהחיינו' החל מי"ז בתמוז, אלא ודאי שאינו דין בבגד חדש אלא בברכת 'שהחיינו'. וכ"ה בשער הציון (שם ס"ק מח). וע"ע בכה"ח (שם ס"ק פח). וראה בערוך השלחן (או"ח סי' תקנא סעי' יח) שכתב, אבל מי"ז בתמוז עד ר"ח, מותר ללבוש בגד חדש, אך אם הוא בגד חשוב שצריך לברך עליו 'שהחיינו', לא ילבשנו לפי המנהג שאין מברכין 'שהחיינו' בין המצרים ולכן בשבת שמברכין 'שהחיינו' כמו שיתבאר מותר ללבוש, אמנם אנחנו מונעים עצמינו מללבוש בגד חדש חשוב מי"ז בתמוז ואפילו בשבת, ע"כ. הרי שמעיקר הדין התיר ללבוש בגד חדש שלא מברכים עליו 'שהחיינו', עד ר"ח. ורק כתב בתורת חומרא, אמנם אנחנו וכו' (וכל זה בבגד חשוב היינו כבגדי שבת וכיוצ"ב ולא סתם בגד כמבואר בלשונו). ועי' בהליכות שלמה (בין המצרים עמ' תיא ארחות הלכה הע' 4) שכתב ג"כ שכל דין זה עד ר"ח אב הוא משום ברכת 'שהחיינו' ואם לא מברכים 'שהחיינו', אפשר לקנות וללבוש בגד חדש עד ר"ח אב, ושכ"ה בשערי תשובה (שם ס"ק יח) בשם סידור עמודי שמים (שער סור) דשרי לברך 'הטוב והמטיב' בימים אלו, הרי שכל הדין הוא ב'שהחיינו', ע"ש.