• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

קרבן פסח או רח"ל?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הגיע אלי פרסום מחריד על יוזמה מופקרת ומסוכנת
כל מי שיכול בדחיפות לדאוג לכך שהרבנים היכולים למנוע
את הדבר יעשו זאת או לכל הפחות יפרסמו ברבים שהדבר הוא נגד התורה
 

קבצים מצורפים

  • _המרוץ_לקרבן.jpg
    _המרוץ_לקרבן.jpg
    58.9 KB · צפיות: 13
מי הוא המופקר שלוקח על עצמו את האחריות????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
קראתי פעם על אחד מגדו"י
[כמדומני מרן הבית הלוי זיע"א]
שאמר שהוא יכול למצוא היתר להקריב קרבנות בזמה"ז
אך אינו מוצא שום היתר לטיפת דם של יהודי
שתשפך רח"ל כתוצאה מכך
 

קבצים מצורפים

  • כל רגע - ארגוני הטרור בעזה הכריזו על גיוס כללי_ _האיומים הציוניים_.pdf
    382.9 KB · צפיות: 8
עצם הקרבת הקרבן אינה מופקעת, כמה שזה נראה לא אמיתי, כדלהלן
אבל על ההתגרות באומות באמת זה הפקרות וטיפשות [שלצערי לאחרונה נהייתה 'מודה' מסוכנת, בהשראת החכי"ם הקיצוניים שמתקבלים בתשואות גם בציבור החרדי, ותדיר אני מזהיר את הצעירים שלנו שזה טיפשות וסיכון נפשות ואין מה להתלהב "מהגבורה" שלהם]
דלגבי ההקרבה עי' בשו"ת מהר"צ חיות (סי' ב אות ה ואילך) שהוכיח שהקריבו ק"פ גם אחר החורבן, ועי"ש בקונ"א עבודת מקדש שחזר ע"כ באורך. וראה עוד בספרו דרכי הוראה (דף כב ע"ג) שהביא את תשובת החת"ס אל הגרע"א בד"ז. ובס' מלכי בקודש הירשנזון כתב בזה כ"פ. ועי' הקדמת ס' חשוקי חמד עמ"ס פסחים על השתדלות הגאון התעוררות תשובה (או"ח א' כט, פז / ב' רעט) להקריב קרבן פסח. ועשו"ת נוב"י קמא (או"ח סו"ס לה) שהצריך עיון בזה. ובהגהת רי"ש נתנזון שם תמה דהא אין בגדי כהונה בזה"ז. ומצאתי קונ' אבני הלבנון מר' יהודה נח בראוור (י-ם תרפו, עמ' ח) שמהר"צ הכהן מלובלין בהקדמת מאמרו שפוני טמוני ופתיל תכלת כתב שהוכיח באורך שאין תכלת מעכב בבגדי כהונה. וציין שם עוד לשו"ת בית יצחק (יו"ד פג), ע"ד החת"ס (יו"ד רלו), ועי"ש עוד בכמה תמיהות נוספות בד"ז, דהיאך יבנו את ביהמ"ק ללא נבואה ועוד. ועשו"ת ציץ אליעזר חלק י' (סימן ז אות ז) שפירט כל הבעיות שבדבר. וצל"ע בספר של ר' משה נחום שפירא, שמא נקרא הר הקדש. ו שו"ת מנחת שלמה תנינא סימן קמ. דברי ישראל וועלץ ח"ג קלה או"ב. קובץ המאור (ניסן אייר תשע"ט עמ' יח) מהגר"י אדלשטין. ועי' בקובץ מריח ניחוח (וירא תשפ, עמ' 43).ספר כמוצא שלל רב (אולי פר' תרומה),

ועתה נודע לי שנתחבר ספר שלם ע"ז ע"י מכון תורת הקרבנות ושמו "שער הקרבן".
 
חזור
חלק עליון