• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

קריאת שמע בנהיגה

ספרדי גאה

Active member
הסתפקתי האם מותר לקרות ק"ש תוך כדי נהיגה. [כגון: שקורא קודם התפילה שלא יעבור זמנה וכדו']
האם פעולת הנהיגה חשיבא שעושה דברים באמצע ק"ש ואסור כבשו"ע סימן סג' ז' לא ירמז בעיניו וכו'
או דחשיב כמהלך דשרי כדאיתא שם [סג' א'.] ואי חשיב כמהלך, בפסוק ראשון צריך לעמוד כדאיתא שם בסעיף ג'
או די"ל דאפי' כמהלך לא חשיב ושרי אף בפסוק ראשון.
אשמח לחוו"ד או מקור כל שהוא בעניין.
 
הליכה יותר פשוטה וקלה מנהיגה
בנהיגה צריך להיות מרוכז ולעשות הרבה פעולות בו זמנית מה שא"כ בהליכה רגילה
שוב ראיתי שהאריך בזה בילקו"י סימן סג', אשמח אם מאן דהוא יעלה צילום.
האם כוונתו שיקרא רק פסוק ראשון או את כל הקר"ש?
1726746817238.png
 
בפשטות יש לעצור בכל הקרי"ש
אולם ודאי שזה תלוי בנסיבות ובסכנה לעמוד בצד הדרך
ועל כן פסוק ראשון וברוך שם וכן פסוק ואהבת יש לעצור שזה להרבה שיטות דאו'
ואח"כ אם יוכל ימשיך עד סוף פרק ראשון ואם יכול יותר יסיים הקרי"ש
והחכם עיניו בראשו שכמעט תמיד יש תחנות וכדו' שיכול לעצור ללא סיכון
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון