amit26
Well-known member
אני מכיר כ"כ מקומות שמרן זצוקל עצמו מכוח קושיא על הבן איש חי הורה לרבים אחרת..כוונתי שאתה יכול להבין מה שאתה רוצה בסוגיא ולחוות את דעתך
אבל להורות למעשה לרבים נגד "אין בנו כח"
אני מכיר כ"כ מקומות שמרן זצוקל עצמו מכוח קושיא על הבן איש חי הורה לרבים אחרת..כוונתי שאתה יכול להבין מה שאתה רוצה בסוגיא ולחוות את דעתך
אבל להורות למעשה לרבים נגד "אין בנו כח"
טעות מרן אף פעם לא פסק מסברתו תמיד פסק כי אחרים כתבו אחרת מבן איש חיאני מכיר כ"כ מקומות שמרן זצוקל עצמו מכוח קושיא על הבן איש חי הורה לרבים אחרת..
אז אם נסמך על פוסקים אחרים מותר לחלוק על הגר"ע ז"ל?טעות מרן אף פעם לא פסק מסברתו תמיד פסק כי אחרים כתבו אחרת מבן איש חי
וגם עיין ביביע אומר חלק ד' חו"מ ששם מנמק מה סברתו שפסק פסקים נגד בן איש חי ועוד' לפני גיל ארבהעים והביא שם בתשובהה הרבה פוסקים שאומרים שאם נסמך על פוסקים אחרים אפשר לפסוק אפי' פחות מגיל ארבעים
תלוי איזה...אז אם נסמך על פוסקים אחרים מותר לחלוק על הגר"ע ז"ל?
כגון חיד"א ובא"ח.תלוי איזה...
לחלוק צריך כח מראשונים או לפחות מראשוני האחרוניםכגון חיד"א ובא"ח.
לשני הצדדים?לחלוק צריך כח מראשונים או לפחות מראשוני האחרונים
בד"כלשני הצדדים?
גם כשהגר"ע ז''ל חלק על בא"ח?
בעיני זה כלל מחודש בלי מקור.בד"כ
ואם לא זה או סב"ל או פשט נגד קבלה או פסק נגד מרן
זה מציאות למי שבקי בפסקיםבעיני זה כלל מחודש בלי מקור.
טעות מרן אף פעם לא פסק מסברתו תמיד פסק כי אחרים כתבו אחרת מבן איש חי
וגם עיין ביביע אומר חלק ד' חו"מ ששם מנמק מה סברתו שפסק פסקים נגד בן איש חי ועוד' לפני גיל ארבעים והביא שם בתשובה הרבה פוסקים שאומרים שאם נסמך על פוסקים אחרים אפשר לפסוק אפי' פחות מגיל ארבעים
צא וראה האחרונים שחולקים האחד על השני על ימין ועל שמאל.זה מציאות למי שבקי בפסקים
ומקור לעיל
מאי ניהואחרונים
מכל הגוונים וכל המיניםמאי ניהו
אחרוני אחרונים או ראשוני אחרונים
כנראה מעל גיל ארבעיםמכל הגוונים וכל המינים
או ש..כנראה מעל גיל ארבעים
לפני גיל ארבעים והביא שם בתשובה הרבה פוסקים שאומרים שאם נסמך על פוסקים אחרים אפשר לפסוק אפי' פחות מגיל ארבעים
אני מניח שגם הרבנים שחולקים על מרן, הרבה פעמים יש גם להם מקורות,ולא רק מסברא,לא כך?טעות מרן אף פעם לא פסק מסברתו תמיד פסק כי אחרים כתבו אחרת מבן איש חי
וגם עיין ביביע אומר חלק ד' חו"מ ששם מנמק מה סברתו שפסק פסקים נגד בן איש חי ועוד' לפני גיל ארבעים והביא שם בתשובה הרבה פוסקים שאומרים שאם נסמך על פוסקים אחרים אפשר לפסוק אפי' פחות מגיל ארבעים
כפי שאמרתי אם הם מעל גיל 40 אפשר מסבראאני מניח שגם הרבנים שחולקים על מרן, הרבה פעמים יש גם להם מקורות,ולא רק מסברא,לא כך?
תלוי מי תראה למשל אורל"צ מדבר בכבוד או הרב משאש גם בכבודואילו במחלוקת עם הספרדים הם מדברים בלי שכל וכו'
כנראה מעל גיל ארבעים
כלל מעניין שהרגע המצאתכפי שאמרתי אם הם מעל גיל 40 אפשר מסברא