• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

רב קו

לא הבנתי מה ספיקו.
מה שנתחייב לפני כחודשיים זה מה שישלם,
יש לגשת לאותה חברה בה נסעתם ולהסדיר להם התשלום
כידוע למר שאני בעוונותי לא גר בירושלימה הבירה, רק לעתים מגיע לזמן קצר ונוסע, הענין שא"א לשלם במזומן באוטובוס, ולא שייך להגיע לתחנה מרכזית לשלם, שאין שם באזור כמעט חניה בכלל וגם הגישה לשם קשה מאוד וכרוכה בהרבה זמן, ובכלל איני יודע היכן הקופה הראשית של האוטובוסים, אם בתחנה המרכזית ברח' יפו, או במסוף או במקום אחר.
 
כידוע למר שאני בעוונותי לא גר בירושלימה הבירה, רק לעתים מגיע לזמן קצר ונוסע, הענין שא"א לשלם במזומן באוטובוס, ולא שייך להגיע לתחנה מרכזית לשלם, שאין שם באזור כמעט חניה בכלל וגם הגישה לשם קשה מאוד וכרוכה בהרבה זמן, ובכלל איני יודע היכן הקופה הראשית של האוטובוסים, אם בתחנה המרכזית ברח' יפו, או במסוף או במקום אחר.
אז שאלת כבודו היא טכני, ולא הלכתי..
 
צודק, נו אז מה קרה לכבודו שאחר שכתב בחכמה, שוב חזר בו...
פשוט אינני יודע מהי הנחייתם, בגלל שכתבו בצורה המשתמעת לשני פנים, וספק אם הם עצמם יודעים.
ואגב לפני שבוע זכיתי לחזות בנועם פניו של מור אביו הצדיק והחסיד שליט"א ולהתברך ממנו, בהספד על ראש הישיבה חכם שלום זצ"ל במאורות משה.
וכל פעם שאני רואה אותו שליט"א אני יוצא מהכלים, כזה תלמיד חכם עצום ורב, עם מידות נפלאות ועצומות ואצילות וענווה פלאית, בכזו צניעות ופשטות, ממש מלאך נדיר!
 
מעניין לעניין באותו עניין,
יען שאינני רוצה לפתוח אשכול מיוחד בעניין הזה.
אם מישהו מחברי הפורום הנכבדים יוכל לתת הסבר מקיף ותמציתי על כל עניין הסדרי תשלומי הרב קו החדשים.
כיצד משלמים, כמה משלמים, חופשי חודשי \ יומי \ שבועי וכיו"ב.
יישר כח.
 
פשוט אינני יודע מהי הנחייתם, בגלל שכתבו בצורה המשתמעת לשני פנים, וספק אם הם עצמם יודעים
מן הסתם שיש ללכת בזה גם עם ההגיון הפשוט. שתקלה שהגיעה מחמתם, הם פוטרים, אבל מניעה שנוצרה מחמת הנוסע למה שלא יתחייב בה.
 
ואגב לפני שבוע זכיתי לחזות בנועם פניו של מור אביו הצדיק והחסיד שליט"א ולהתברך ממנו, בהספד על ראש הישיבה חכם שלום זצ"ל במאורות משה.
וכל פעם שאני רואה אותו שליט"א אני יוצא מהכלים, כזה תלמיד חכם עצום ורב, עם מידות נפלאות ועצומות ואצילות וענווה פלאית, בכזו צניעות ופשטות, ממש מלאך נדיר!
כל דבריך אמת וצדק, וכבר כתבתי כן מכבר לחכם ישראל בהתפעלות עצומה על מור אביו הגאון העניו. יאריך ה' ימיו בטוב אכי"ר.
 
אני אשמח לתשובה ברורה
היות ולפני כחודשיים לקחתי בחור לפורת יוסף העתיקה, ורק בתחנה גיליתי שאין לשנינו רב-קו, ונסענו כך הלוך וחזור באוטובוס בלי לשלם ורשמתי אצלי לשלם 4 ניקובים בפעם הבאה שאזדמן למצב כזה, והענין שבנתיים השתנו תעריפי הנסיעות שאיני יודע מה ההבדל
אשמח מאוד אם תהיה למישהו תשובה מבוררת בענין זה
לעיל נכתב שאם לא שלמו מחמת שהיתה תקלה וכדומה אז אינם צריכים לשלם שוב
אבל מי שלא שילם מחמת שלא היו בידו המעות, ברור כשמש שחייב לשלם.
אטו לפי דברי מר נאמר שכל אחד שלא רוצה לשלם ינסה להתחמק מהתשלום, ושוב בפעם הבאה יהיה פטור מהתשלום. אתמהה!!!
מדברי הגר"ש ללוש בתשובה כאן במדור שאל את הרב:
ב"ה
שלום וברכה,
באתר של משרד התחבורה מובאים החוקים של התחבורה הציבורית,

שם מבואר הגדרה מעניינת, שאוטובוס שאין בו אפשרות להעביר בו כרטיס רב קו לתשלום, זה לא שהחברה "פוטרת את הנוסעים" מלשלם כי זה לא אשמתם,
אלא פשוט האוטובוס מצד משרד התחבורה מוגדר "לא תקין", ועל כן הנהג מחוייב להשביתו ולא לצאת איתו לנסיעה כלל,
ולכן אם נהג כבר יצא עם אוטובוס ובאמצע הנסיעה נקלע למצב שאין אפשרות לשלם בו עם רב קו, הנוסעים שעולים פטורים מלשלם באופן אוטומטי, היות והאוטובוס מוגדר כלא תקין, והנסיעה של האוטובוס הזה אינה נחשב נסיעה מבחינת משרד התחבורה, ולכן אין שום חוב על נסיעה כזו.

ומכאן מובן מאליו, שכאשר באוטובוס יש אפשרות להעביר רב קו, אבל לנוסע אין רב קו, או שהרב קו של הנוסע אינו מוטען, במקרה כזה זה נחשב נסיעה מצד משרד התחבורה לכל דבר, ואין שום מקור לפטור את הנוסע מתשלום, ולכן מוטל עליו חוב לתשלום בפעם הבא
 
חזור
חלק עליון