רקידה שלאחר קידוש לבנה בימי הספירה

האליה רבה סי' תצג סק"ב מתיר ריקודים של מצוה בימי הספירה כמו סעודת אירוסין, ולפי"ד ה"ה ברכה הלבנה שהוא ג" מצוה.
וכ"ד הגרי"ש אלישיב (מועדים כהלכתם עמ' תרמח) לעני ברכת לבנה.
גם בילקוט יוסף (ספירת העומר עמ' תנג) כתב שריקודין של רשות אסור, ומבואר שריקודין של מצוה מותר.
 
בפשטות כל אלו המקורות איירו בריקודים שע"י כלי שיר וכדומה

מה שאין כן בהאי ענינא

ובעיקר י"ל כי ריקודים אלה לא הוו ריקודים

ולכאורה אפילו בשבת יהיו מותרים (כי אינם מעל הקרקע וכו')

ועוד כי לכאורה אין אלה ריקודים של שמחה אלא ריקודים של חיבוב מצוה שכזה...
 
חזור
חלק עליון