כתב מרן זצוק"ל בחזו"ע (ח"ה קכד) שבמקום שאין דרך אחרת, מותר ללכת על שביל שבודאי יהרוג את הנמלים.
ובהערות למטה ביאר בזה. דהכא הוי פ"ר דלא ניחא ליה, והוי איסור דרבנן. וכן הוי ג"כ משאצל"ג. ופסיק רישיה דלא ניחא ליה בדרבנן מותר
(בשעת הצורך. הוספה שלי)
ולכאורה מהשו"ע חזינן סתירה לזה. דכ' השו"ע (שכ יח) גבי מח' הערוך ושאר ראשונים, דלשי' הערוך כשמהדק פקק של פשתן בחבית ואין כלי תחתיו ולא ניחא ליה בסחיטה, שרי. ונח' על דעת הערוך שאר הראשונים, וכן בשו"ע פסק דלא כערוך.
ולכא' צריך תלמוד, דהא הכא הוי משאצל"ג, דהא אינו רוצה את הנסחט, אלא רק רוצה את הסתימה של הנקב, וא"כ מוכח בשו"ע דאינו מתיר בפס"ר בדרבנן של משאצל"ג.
אשמח לתשובות (עדיף ממי שבקיא בסוגיא, ולא סתם "להפריח" תשובות....)
ובהערות למטה ביאר בזה. דהכא הוי פ"ר דלא ניחא ליה, והוי איסור דרבנן. וכן הוי ג"כ משאצל"ג. ופסיק רישיה דלא ניחא ליה בדרבנן מותר
(בשעת הצורך. הוספה שלי)
ולכאורה מהשו"ע חזינן סתירה לזה. דכ' השו"ע (שכ יח) גבי מח' הערוך ושאר ראשונים, דלשי' הערוך כשמהדק פקק של פשתן בחבית ואין כלי תחתיו ולא ניחא ליה בסחיטה, שרי. ונח' על דעת הערוך שאר הראשונים, וכן בשו"ע פסק דלא כערוך.
ולכא' צריך תלמוד, דהא הכא הוי משאצל"ג, דהא אינו רוצה את הנסחט, אלא רק רוצה את הסתימה של הנקב, וא"כ מוכח בשו"ע דאינו מתיר בפס"ר בדרבנן של משאצל"ג.
אשמח לתשובות (עדיף ממי שבקיא בסוגיא, ולא סתם "להפריח" תשובות....)