• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

שאלה לגבי התרת נדרים

יוסף דהן

Well-known member
מועדים לשמחה
עקרת הבית מעוניינת כעת כן לאכול פפושדו
ואני תמיד אכלתי
אך מביתה קיבלה להישמר.
האם צריכה התרה?
 
ב"ה
שלום וברכה,
אם היתה סבורה שזוהי "קולא" לאכול שאינה שמורה, או לאכול פפושדו, אינה צריכה התרה, לפי שהוא מנהג בטעות,

ורק אם ידעה שאין שום חשש הלכתי, ורק הידור בעלמא לאכול שמורה כל שבעה, ומחמת כן הידרה, אם רוצה להפסיק מנהגה לגמרי ולאכול מעתה גם שאינה שמורה משעת קצירה, צריכה התרה.

כמו כן אם ידעה שהוא הידור בעלמא, אבל הידרה מחמת מנהג הוריה, וכעת נישאה וכבר בשנה ראשונה רוצה שלא להמשיך במנהג הוריה, אינה צריכה התרה. ורק אם המשיכה במנהג הוריה לאחר הנישואין, וכעת רוצה להפסיק, וידעה מראש שאינו אלא הידור בעלמא כנ"ל, צריכה התרה.

נ.ב. ובאופן כללי מי שמהדר בשמורה כל שבעה, ורוצה באופן אקראי חד פעמי לאכול פפושדו או מצה שאינה שמורה בשביל סיבה, א"צ התרה. וכמו כן מי שמקפיד על שמורה כל שבעה ורוצה לאכול פפושדו רק ע"מ לחזק את ההלכה אצל בני ביתו וכו' שידעו שאין כל חשש בעוגיות אלו, רשאי בלא התרה, וכמו שהורה מרן שליט"א בשיעורו השבועי בלוין בחול המועד פסח תשפ"ג במעמד הקבלת פני רבו.

בברכת מועדים לשמחה
 
ב"ה
שלום וברכה,
אם היתה סבורה שזוהי "קולא" לאכול שאינה שמורה, או לאכול פפושדו, אינה צריכה התרה, לפי שהוא מנהג בטעות,

ורק אם ידעה שאין שום חשש הלכתי, ורק הידור בעלמא לאכול שמורה כל שבעה, ומחמת כן הידרה, אם רוצה להפסיק מנהגה לגמרי ולאכול מעתה גם שאינה שמורה משעת קצירה, צריכה התרה.

כמו כן אם ידעה שהוא הידור בעלמא, אבל הידרה מחמת מנהג הוריה, וכעת נישאה וכבר בשנה ראשונה רוצה שלא להמשיך במנהג הוריה, אינה צריכה התרה. ורק אם המשיכה במנהג הוריה לאחר הנישואין, וכעת רוצה להפסיק, וידעה מראש שאינו אלא הידור בעלמא כנ"ל, צריכה התרה.

נ.ב. ובאופן כללי מי שמהדר בשמורה כל שבעה, ורוצה באופן אקראי חד פעמי לאכול פפושדו או מצה שאינה שמורה בשביל סיבה, א"צ התרה. וכמו כן מי שמקפיד על שמורה כל שבעה ורוצה לאכול פפושדו רק ע"מ לחזק את ההלכה אצל בני ביתו וכו' שידעו שאין כל חשש בעוגיות אלו, רשאי בלא התרה, וכמו שהורה מרן שליט"א בשיעורו השבועי בלוין בחול המועד פסח תשפ"ג במעמד הקבלת פני רבו.

בברכת מועדים לשמחה
אשתי לאחר ששאלתי אותה אמרה שהיא חשבה שמרן זצל אוסר ואמרתי ע''פ דברי הרב שאם כן אינה צריכה התרה למרות שכבר כמה שנים לאחר החתונה לא אכלה
ישר כח לכת''ר ומועדים לשמחה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון