• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

שהחיינו בער"ש בבין המצרים

ב"ה
שלום וברכה,
נראה לחלק בזה, שאם יכול להמתין עד סמוך לשבת ולקבל שבת וללבוש ולברך, עדיף לעשות כן,
ולפחות ללבוש סמוך באופן שכשיקבל שבת עדין ירגיש בחידושו ואז כשיקבל יברך, (ונראה שלכל היותר שעה הפרש כדי להימלט מספק ברכות).
והסיבה לכך, דאף שהבגד עבור שבת, הרי אין שום ענין להימנע מללבוש בגד חדש, כל הנושא הוא הברכה, ולגבי הברכה כבר כתבו הפוסקים שגם כשצריך לאכול פרי חדש (כגון שעד אחר ט"ב יתקלקל), עדיף להמתין שהברכה תהיה בשבת, (נראה משום שהוא יותר זמן שמחה), וא"כ ה"נ כיון שכבר הוצרך לחדש בגד, אומרים לו דכל שאפשר להמתין עם הברכה לשבת (שהוא זמן שמחה) עדיף.

אבל אם אין בידו לברך קרוב לקבלת שבת, רק להקדים וללבוש זמן מה קודם השבת, והוא נצרך לחידוש הבגד לשבת, כיון שהוצרך לחידוש הבגד, ילבש ויברך אפיו שאינו שבת עדין.

בברכה רבה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון