• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

מזגן- ברכת שהחיינו

ב"ה
שלום וברכה
האם יש לברך על מזגן חדש ברכת שהחיינו בשו"מ?
וכן האם אפשרי לברך הטוב והמטיב על כך?
והאם יש נפק"מ בין מזגן שנרכש או נתקבל בימות הקיץ או החורף לעניין הברכה?
 
ב"ה
שלום וברכה,
מבואר בספר חזון עובדיה ברכות, דאע"פ שמצד הדין היה צריך לברך במקרה כזה לפעמים שהחיינו ולפעמים הטוב והמטיב, מכל מקום כתבו הפוסקים שכיום לא נהגו לברך על כלים חדשים ורהיטים וכיוצא בזה, (רק על פרי חדש או בגד חדש, וביאר לי מרן הראש"ל שליט"א לפני כשבועיים כשעסקנו בדין הברכות הללו לענין החיסונים, שהחילוק בזה הוא דוקא דברים שיש בהם הנאת הגוף באופן ישיר, כמאכל או בגד, משא"כ דברים אינם הנאה ישירה בגוף, שהיא פחות ומורגשת ומוחשית, עכת"ד. וצ"ל דהיינו דווקא האדנא שערבה כל שמחה, ולכן איננו מברכים אף על פרי חדש בראיה כפי הדין אלא רק בשעת אכילה, ודו"ק).
ולכן בענין השאלה כאן, הנכון הוא שילבש בגד חדש או יאכל פרי חדש, ויברך עליהם שהחיינו, ויפטור גם את המזגן החדש. ואם יש במזגן הנאה גם לו וגם לבני ביתו, שהיה צריך לברך הטוב והמטיב, יברך הטוב והמטיב בלא שם ומלכות. כבמבואר שם בחזון עובדיה.

בברכה רבה
 
ביאר לי מרן הראש"ל שליט"א לפני כשבועיים כשעסקנו בדין הברכות הללו לענין החיסונים
ב"ה
נ.ב נפק"מ האם למעשה כן יש לברך שהחיינו על החיסון, כיון שסו"ס עפ"י מה שהגדיר לכת"ר מרן שליט"א צריך שתהיה הנאה הגוף ישירות, וכאן הדבר מתקיים לכא'.
 
ב"ה
שלום וברכה,
כבר השבנו על זה בתכנית אור השבת,
ואצרף כאן מה שכתבנו בזה בזמנו כטיוטא קודם הגיענו למעונו של מרן שליט"א

בברכה רבה
 

קבצים מצורפים

  • הטוב והמטיב על החיסון.pdf
    778.2 KB · צפיות: 5
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון