ב"ה
שלום וברכה,
מבואר בספר חזון עובדיה ברכות, דאע"פ שמצד הדין היה צריך לברך במקרה כזה לפעמים שהחיינו ולפעמים הטוב והמטיב, מכל מקום כתבו הפוסקים שכיום לא נהגו לברך על כלים חדשים ורהיטים וכיוצא בזה, (רק על פרי חדש או בגד חדש, וביאר לי מרן הראש"ל שליט"א לפני כשבועיים כשעסקנו בדין הברכות הללו לענין החיסונים, שהחילוק בזה הוא דוקא דברים שיש בהם הנאת הגוף באופן ישיר, כמאכל או בגד, משא"כ דברים אינם הנאה ישירה בגוף, שהיא פחות ומורגשת ומוחשית, עכת"ד. וצ"ל דהיינו דווקא האדנא שערבה כל שמחה, ולכן איננו מברכים אף על פרי חדש בראיה כפי הדין אלא רק בשעת אכילה, ודו"ק).
ולכן בענין השאלה כאן, הנכון הוא שילבש בגד חדש או יאכל פרי חדש, ויברך עליהם שהחיינו, ויפטור גם את המזגן החדש. ואם יש במזגן הנאה גם לו וגם לבני ביתו, שהיה צריך לברך הטוב והמטיב, יברך הטוב והמטיב בלא שם ומלכות. כבמבואר שם בחזון עובדיה.
בברכה רבה