• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

מזגן- ברכת שהחיינו

מרדכי מיכאלי

Well-known member
ב"ה
שלום וברכה
האם יש לברך על מזגן חדש ברכת שהחיינו בשו"מ?
וכן האם אפשרי לברך הטוב והמטיב על כך?
והאם יש נפק"מ בין מזגן שנרכש או נתקבל בימות הקיץ או החורף לעניין הברכה?
 
ב"ה
שלום וברכה,
מבואר בספר חזון עובדיה ברכות, דאע"פ שמצד הדין היה צריך לברך במקרה כזה לפעמים שהחיינו ולפעמים הטוב והמטיב, מכל מקום כתבו הפוסקים שכיום לא נהגו לברך על כלים חדשים ורהיטים וכיוצא בזה, (רק על פרי חדש או בגד חדש, וביאר לי מרן הראש"ל שליט"א לפני כשבועיים כשעסקנו בדין הברכות הללו לענין החיסונים, שהחילוק בזה הוא דוקא דברים שיש בהם הנאת הגוף באופן ישיר, כמאכל או בגד, משא"כ דברים אינם הנאה ישירה בגוף, שהיא פחות ומורגשת ומוחשית, עכת"ד. וצ"ל דהיינו דווקא האדנא שערבה כל שמחה, ולכן איננו מברכים אף על פרי חדש בראיה כפי הדין אלא רק בשעת אכילה, ודו"ק).
ולכן בענין השאלה כאן, הנכון הוא שילבש בגד חדש או יאכל פרי חדש, ויברך עליהם שהחיינו, ויפטור גם את המזגן החדש. ואם יש במזגן הנאה גם לו וגם לבני ביתו, שהיה צריך לברך הטוב והמטיב, יברך הטוב והמטיב בלא שם ומלכות. כבמבואר שם בחזון עובדיה.

בברכה רבה
 
ביאר לי מרן הראש"ל שליט"א לפני כשבועיים כשעסקנו בדין הברכות הללו לענין החיסונים
ב"ה
נ.ב נפק"מ האם למעשה כן יש לברך שהחיינו על החיסון, כיון שסו"ס עפ"י מה שהגדיר לכת"ר מרן שליט"א צריך שתהיה הנאה הגוף ישירות, וכאן הדבר מתקיים לכא'.
 
ב"ה
שלום וברכה,
כבר השבנו על זה בתכנית אור השבת,
ואצרף כאן מה שכתבנו בזה בזמנו כטיוטא קודם הגיענו למעונו של מרן שליט"א

בברכה רבה
 

קבצים מצורפים

  • הטוב והמטיב על החיסון.pdf
    778.2 KB · צפיות: 5
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון