• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

שהשמש חזרה אחורה בשקיעה [ג' שנקדרה חמה בעבורן], האם מותר למי שצם באותו יום לאכול או שיחכה לשקיעה שוב?

פרי חדש

Well-known member
וכגון במעשה דנקדימון בן גוריון שמובא בגמ' בתענית דף יט, שבשקיעה זרחה לו החמה, למ"ד שתענית מסתיימת בשקיעה, והוא לא הספיק לאכול וכבר חזרה השמש אחורה, וכה"ג שאר הלכות.
 
והסיפור האחרון שהיה שהעמיד את השמש היה סידנא בבא סאלי...
יש לך מקור לזה???!!!

והנפק"מ כתבתי, רק צריך איזה צדיק שיעמיד לנו את השמש שוב :), אבל אם תעיין בדברי האחרונים בכמה מקומות למשל במשנה ברורה בעניין אם גולם מצטרף למנין [אולי הוא התכוין לבן אדם גולם :), ממש לא, אלא לגולם אמיתי], וגם יש בדברי הרב חיד"א במחזיק ברכה בהלכות חנוכה בעניין שותפים שהיה להם חביות של שמן בחצר של ראובן השותף, ונעשה נס והתרבה השמן, ושם הוא חוקר למי זה שייך. האם לבעל החצר שאצלו נעשה הנס או שזה שייך לשותפים... ושם הוא כותב ונפק"מ אם יגיע אדם לידי מידה זו שיעשה לו נס מה הדין...
וגם יש בכמה מהאחרונים שדנים לגבי אדם שבורא בהמה בספר יצירה, אם יש בזה את כל הדינים שיש בבהמה רגילה, וצריך לשחוט את זה בשביל לאכול וכיוצ"ב. עיין עליהם
ותן לחכם ויחכם עוד.
 
יש לך מקור לזה???!!!
על מה התרעומת???? מה קרה?
בודאי שיש לי מקור! אני לא ממציא סיפורים "מהשרוול" כפתגמו של מרן זיע"א...
שני מקורות נאמנים: האחד מבנו, רבי ברוך אבוחצירא בספר "סידנא בבא סאלי" (אזל מהדפוס, נדפס לפני 35 שנה). ובספר ישראל סבא קדישא של חתנו רבי דוד יהודיוף. בספר סידנא בבא סאלי הוא כתב את זה שהיה עד במעשה הזה והיה עמו. קברו שם אחד מחכמי מרוקו (לא זוכר את שמו) ונחפזו כי אמורה היתה להיכנס השבת וכבר השמש נטתה, והבבא סאלי תקע את המקל באדמה ואמר רבותי נעשה את ההלוויה כרגיל והשמש תחכה לנו. גמרו את הלוויה, הוציא אחרי כמה שעות (!) את המקל, והשמש שקעה. וכולם נדהמו...
אני כותב מהזיכרון, אבל בוודאות (הגם שמרן רבינו היה אומר שהזיכרון חצי גנב, ע' בספר רבנו. ואמ"א) כי הדברים כל כך מלהיבים ולא נשכחים. כי דבר שאדם נהנה ממנו זוכר אותו לעד (ע' בספר ההספדים לרב משה פינשטיין שהמשיל את זה לפיל מעופף)
 
על מה התרעומת???? מה קרה?
בודאי שיש לי מקור! אני לא ממציא סיפורים "מהשרוול" כפתגמו של מרן זיע"א...
שני מקורות נאמנים: האחד מבנו, רבי ברוך אבוחצירא בספר "סידנא בבא סאלי" (אזל מהדפוס, נדפס לפני 35 שנה). ובספר ישראל סבא קדישא של חתנו רבי דוד יהודיוף. בספר סידנא בבא סאלי הוא כתב את זה שהיה עד במעשה הזה והיה עמו. קברו שם אחד מחכמי מרוקו (לא זוכר את שמו) ונחפזו כי אמורה היתה להיכנס השבת וכבר השמש נטתה, והבבא סאלי תקע את המקל באדמה ואמר רבותי נעשה את ההלוויה כרגיל והשמש תחכה לנו. גמרו את הלוויה, הוציא אחרי כמה שעות (!) את המקל, והשמש שקעה. וכולם נדהמו...
אני כותב מהזיכרון, אבל בוודאות (הגם שמרן רבינו היה אומר שהזיכרון חצי גנב, ע' בספר רבנו. ואמ"א) כי הדברים כל כך מלהיבים ולא נשכחים. כי דבר שאדם נהנה ממנו זוכר אותו לעד (ע' בספר ההספדים לרב משה פינשטיין שהמשיל את זה לפיל מעופף)
שום תרעומת חס ושלום, רק השאלה היא אם רק במרוקו עמדה השמש או גם בשאר העולם?
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון