דבק בתורת מרן
Well-known member
לכן ביתה לא ציון רשב"י!!!שאלתי לשיטתו, לרשב"י שאוסר זאת.
לכן ביתה לא ציון רשב"י!!!שאלתי לשיטתו, לרשב"י שאוסר זאת.
בהחלט שיש מאותם אלו שמחזיקים במכשירים עובדי ה' באמת (ואני אוהב שאתם מוסיפים באמת... על גדולים וטובים שפוגשים ברחוב נזהרים כמו מאש ובודקים אם הם יר"ש וכאן פשוט שהוא יר"ש!!!!)אינני יודע אם אתה מכיר, אבל ישנם עשרות ועדות רוחניות לענייני טכנולוגיה בהרבה קהילות שמונחות על ידי הרבנים שלהם, לא אמרתי שגדולי ישראל מעודדים זאת אבל בהחלט נותנים לכך אישורים מתוך הבנה שלפעמים יש צורך חשוב ואפשר להתגבר על המכשולות.
לא רוצה להיכנס לשיטות כלליות ודרכים השקפתיות בעבודת ה', א ל לא יכול להיות בחור דתי לאומי עם מכשיר כזה שעובד את ה' באמת?, או אולי אברך חסיד קרלין? איש עסקים שעושה רק חסד ואולי גם מחזיק כמה כוללים... בקיצור, אינני מצדיק את התופעה ובודאי שראוי להימנע מכך, גם לא באתי להפוך את ההיתרים לשיטות שחייבים להסכים איתם אבל באופן פרטני אי אפשר להכליל את כולם תחת אותה מטרייה ובהחלט יש בהם עובדי ה' באמת.
אם הוא פסול לעדות, אז לכאורה גם אי אפשר לסמוך על שחיטתו?
מרן הראש"ל כתב ע"כ בזמנו לעניין חזן ונראה שהוא הדין כאן
מי שיש לו את התשובה, יעלה לטובת הציבור
לא.אתה פשוט נבהל מהמילה "פאה"?
ידעתי, אבל אם הטענה היא איך נשים החובשות פאה לראשן הולכות להתפלל אצל רשב"י כשהוא אוסר זאת (ועדיין לא מצאתי זאת בזהר). וזה נגד רשב"י, א"כ ה"ה באשה המגלה ראשה בביתה, או משאירה שיער ג' אצבעות.יש נידון בהלכה אם מותר לאשה ללכת בביתה ללא כיסוי ראש וגם האוסרים לא יאמרו שיש בזה חשש ערוה או מכשילה את הרבים ושאר מרעין בישין שיש בפאה.
תפוס לשון אחרון!אני מבין שזה חלק מהדיון פה...
כמובן שאפשר גם להתדיין אם דיני מומר בעדות ובשחיטה מקבילים, אבל רציתי להבין אם יש מקורות מפורשים לעצם ההנחה שלך.
זכור לי שבעל השבט הלוי פוסל לעדות, אבל לא נראה לי שהעולם כ"כ מחמירים בזה, מה גם שהדברים אינם מוגדרים מספיק בדורנו שבכל יום יוצאים לאור פיתוחים חדשים.
הבאתי דוגמא' שעלתה בזכרוני (אולי בדברי מרן בעניין עלייה למירון) שמקפידים בזה ולא מקפידים בכיוסי ראש כהלכה!!לא.
ידעתי, אבל אם הטענה היא איך נשים החובשות פאה לראשן הולכות להתפלל אצל רשב"י כשהוא אוסר זאת (ועדיין לא מצאתי זאת בזהר). וזה נגד רשב"י, א"כ ה"ה באשה המגלה ראשה בביתה, או משאירה שיער ג' אצבעות.
מרן הראש"ל כתב ע"כ בזמנו לעניין חזן ונראה שהוא הדין כאן
מי שיש לו את התשובה, יעלה לטובת הציבור
יש אנשים שניכר אליהם שהם מחוברים לאלוקים יותר מכל מיני שפוגשים ברחוב.. לפעמים דווקא יהודים פשוטים שלא מחפשים להרשים שקופים יותר, לא שהייתי לוקח אחד מהם לחתן על סמך זה, אבל אני בהחלט מאמין בהם...בהחלט שיש מאותם אלו שמחזיקים במכשירים עובדי ה' באמת (ואני אוהב שאתם מוסיפים באמת... על גדולים וטובים שפוגשים ברחוב נזהרים כמו מאש ובודקים אם הם יר"ש וכאן פשוט שהוא יר"ש!!!!)
אבל כמו שכתבתי כבר זה רק יצר הרע שנותן לו הכל בעבודת ה' העיקר תהיה מומר לדבר אחד!
וכבר עניתי לך בהבלעה, על ג' אצבעות משערה.כבר הערתי לדבריך קודם שיש לחלק בין אשה ללא כיסוי אראש בביתה, לבין ציון הרשב"י עצמו
ב"ה אני מתרחק מהם כמטחווי קשת, אבל אולי כבודו מרוב ריחוק פשוט לא מבין את כוונתי, אין היום גבול ברור בעניין, מה עם טאבלט? ומה עם משהו באמצע? ומחשב עם אינטרנט? ופלאפון שיש בו רק SMS או ואצפ, או פלאפון עם מצלמה, וכו' כמובן שיש את ועדת הרבנים שהיא גבול מצויין לאדם מן השורה אבל היא לא נותנת מענה לאנשים שצריכים טכנולוגיה לצורך פרנסתם, וכאן אנו מגיעים להכשרים השונים שניתנו על כל מיני סינונים וזה מתחלק לאינספור תתי סוגים.תפוס לשון אחרון!
אם הדברים האלו יוצאים חדשים ךבקרים, פשיטא שאין ללכת אחריהם, וגם אם כל העולם יאמר לך על איסור מהתורה שהוא היתר או נהגו בו היתר א"א לעקם אות אחת
והדברים פשוטים למי שמשתדל להתרחק מהם יותר ויותר (ה' יזכנו להתרחק מזה נוסף על מה שמתרחקים מזה כבר כעת)
מה הסברא שהמכשיר לא מביא אותם לידי מכשול...? זה כמו פסיק רישאיש אנשים שניכר אליהם שהם מחוברים לאלוקים יותר מכל מיני שפוגשים ברחוב.. לפעמים דווקא יהודים פשוטים שלא מחפשים להרשים שקופים יותר, לא שהייתי לוקח אחד מהם לחתן על סמך זה, אבל אני בהחלט מאמין בהם...
בקשר ליצר הרע אינני יודע מה להשיב לך, אפשר למחוק כך כל יהודי ולהסביר שהשטן הוא הדלק שלו, אני חושב שאם יש להם יראת שמים והמכשיר לא מביא אותם לידי מכשול אין להם גדר מומר כלל.
אם הוא מוגן אזי הוא מוגן.מה הסברא שהמכשיר לא מביא אותם לידי מכשול...? זה כמו פסיק רישא
זו לא סברא אלא עובדה.מה הסברא שהמכשיר לא מביא אותם לידי מכשול...?
זו לא סברא אלא עובדה.
כמו שאתה מבין שאתה ב"ה לא בא לידי מכשול מהגישה שלך לפורום הנפלא הזה, אדם שיש לו נטפרי לדוגמא נכשל? אז למה מי שיש לו סינון מהודר בפלאפון לא של ועדת הרבנים חייב להיכשל?
בכלל לא מדובר פה על מוגן!
הוא אשר דיברתי, שהשואל צריך לפרט כי יש כל כך הרבה סוגים בתחום הזה.בכלל לא מדובר פה על מוגן!
בחזרה לנידון דידן, נפק"מ לשחיטההוא אשר דיברתי, שהשואל צריך לפרט כי יש כל כך הרבה סוגים בתחום הזה.
בכל אופן למי שלא הבין את כוונתי פשיטא שאדם עם אינטרנט פרוץ אין בקרבו יראת אלוקים ונחשב למומר לכאו'.
אם הוא מוגן אזי הוא מוגן.
אני דיברתי גם על מוגן!בכלל לא מדובר פה על מוגן!
אז הבנתי נכון...אני דיברתי גם על מוגן!
וגם הרב זמיר חזר בו מההכשר שנתן, וכאוב לו הדבר שנתן
עליך נאמר אויבער חכםאז הבנתי נכון...
אינני בקי בכל סוגי ההכשרים והרבנים שעומדים מאחוריהם ב"ה, אבל ידוע לי שבהרבה קהילות חסידיות לדוגמא ישנן ועדות רבנים שמאשרות לאנשים שעובדים למחייתם בתנאים מסויימים, כמובן שעל כל אחד ללכת לאור רבותיו, אבל לדעתי רוב הרבנים לא מורים לאנשים לאבד את פרנסתם ולא להחזיק בשום אופן מכשיר מוגן.