• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

שו"ת ארחותיך למדני

ברור שהוא כתבו?
יקרא כבודו על הנושא מאמרים וסקירות.
אחרי שתקרא את כל הטענות.
אני מניח שתסכים עם רוב מכריע של עולם התורה (רבנים ותלמידיהם) שהוא כתבו.
מעטים שחשופים לכל המידע שיש היום בנושא ועדיין מפקפקים בהנחה זו.
.
זו דעתי
 
אני מניח שתסכים עם רוב מכריע של עולם התורה (רבנים ותלמידיהם) שהוא כתבו.
כן ויש על זה המון ראיות עיין בהקדמה של הרב מזרחי ושל אהבת שלום
הנה הרה''ג בצלאל דבליצקי שליט''א הוא הכותב את ההקדמה בשו''ת תורה לשמה של אהבת שלום
שכל הקורא אותה יראה שאין דרך לנטות ימין ושמאל ואין מנוס מלהודות שמרן הבא''ח הוא המחבר.
ושח לי שהביא את הספר במתנה למרן הרב זיע''א
ואמר שהוכיח במישור את זיהוי המחבר
ויען מרן הלא הדבר ידוע ליחס הספר לרבנו הבא''ח ונמצא בית המדרש בלא חידוש
השיב לו הרב''ד שליט''א אין כאן רק יחוס אלא היתר עגונה ממש
שאלו מרן בבת שחוק, וכי מהיכן יודע אתה להתיר עגונה?
אהדר ליה בבדיחותא, יודע אני כי למדתי שו''ת יביע אומר.
ותגדל השמחה עוז וחדוה במקומו.
והמתבונן בספרי מרן הגר''ע יראה כי עד צאת שו''ת תורה לשמה מהדורת אהבת שלום, בכל מקום שהזכיר רבנו עט''ר את שו''ת תורה לשמה
הוסיף בלשון של זהורית, המיוחס להבא''ח. ומני אז והלאה אחר שנתיישב על לבו 'היתר העגונה' של הרב''ד, היה כותב בסתמא
''שו''ת תורה לשמה להבן איש חי''. ללא סיוג ופקפוק.
הלא דבר הוא.
 
הנה הרה''ג בצלאל דבליצקי שליט''א הוא הכותב את ההקדמה בשו''ת תורה לשמה של אהבת שלום
שכל הקורא אותה יראה שאין דרך לנטות ימין ושמאל ואין מנוס מלהודות שמרן הבא''ח הוא המחבר.
ושח לי שהביא את הספר במתנה למרן הרב זיע''א
ואמר שהוכיח במישור את זיהוי המחבר
ויען מרן הלא הדבר ידוע ליחס הספר לרבנו הבא''ח ונמצא בית המדרש בלא חידוש
השיב לו הרב''ד שליט''א אין כאן רק יחוס אלא היתר עגונה ממש
שאלו מרן בבת שחוק, וכי מהיכן יודע אתה להתיר עגונה?
אהדר ליה בבדיחותא, יודע אני כי למדתי שו''ת יביע אומר.
ותגדל השמחה עוז וחדוה במקומו.
והמתבונן בספרי מרן הגר''ע יראה כי עד צאת שו''ת תורה לשמה מהדורת אהבת שלום, בכל מקום שהזכיר רבנו עט''ר את שו''ת תורה לשמה
הוסיף בלשון של זהורית, המיוחס להבא''ח. ומני אז והלאה אחר שנתיישב על לבו 'היתר העגונה' של הרב''ד, היה כותב בסתמא
''שו''ת תורה לשמה להבן איש חי''. ללא סיוג ופקפוק.
הלא דבר הוא.
דבר זה הוא פלא גדול, כי יש הרבה ראיות דחוקות בתורה לשמה, דבר שלא מתאים להגאון הבן איש חי. ונראה שזה אחד הטעמים שמרן זצ"ל לא קיבל לגמרי שהבא"ח חיברו.
 
דבר זה הוא פלא גדול, כי יש הרבה ראיות דחוקות בתורה לשמה, דבר שלא מתאים להגאון הבן איש חי. ונראה שזה אחד הטעמים שמרן זצ"ל לא קיבל לגמרי שהבא"ח חיברו.
אדרבה יש הרבה משוואות לספריו האחרים שם
 
חזור
חלק עליון