• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

שו"ת אש בלבי

א. בענין המסטיק, לא שהוא חולק אלא כתב מה שנראה לו ואח"כ מרן שליט"א כתב בהסכמה אחרת, ובגלידה לא חולק אלא כתב שלא מברכים רק שהוסיף המיקל יש לו על מה לסמוך.
ב. הרב גלזר הוא ת"ח ובקי בהלכה ומכשיר אברכים לרבנות, אשריו ואשרי חלקו, ופעם שהביא את הכולל שלו למרן שליט"א ומסר שיעור בפניו בהלכות נדה מרן התלהב ואמר לו שאולי יבוא להיות רב מקדים ומאז...
 
א. בענין המסטיק, לא שהוא חולק אלא כתב מה שנראה לו ואח"כ מרן שליט"א כתב בהסכמה אחרת, ובגלידה לא חולק אלא כתב שלא מברכים רק שהוסיף המיקל יש לו על מה לסמוך.
ב. הרב גלזר הוא ת"ח ובקי בהלכה ומכשיר אברכים לרבנות, אשריו ואשרי חלקו, ופעם שהביא את הכולל שלו למרן שליט"א ומסר שיעור בפניו בהלכות נדה מרן התלהב ואמר לו שאולי יבוא להיות רב מקדים ומאז...
א. אז הוא כן חולק. כי אם לא היה חולק מרן לא היה מעיר ע"ז.
גם לכתוב המיקל יש לו ע"מ לסמוך, כשמרן שליט"א אומר אחרת זה לחלוק.
לא שאני אומר שאסור לחלוק, אבל אם מותר לחלוק זה לא אומר שאינו חולק...

ב. אדרבה, תעדכן אותי כשהוא יהיה רב מקדים...
 
אם היית קורא על מה כתבתי את דברי היית מבין.
הוא כתב שהרב יצחק אוחז ממנו, וע"ז כתבתי שיעדכן אותי כשיהיה רב מקדים. אם עדיין לא הבנת, תנסה בפרטי עם מורה עזר.
זה נכון שהרב יצחק אוחז ממנו. הרב גלזר הוא תלמיד חכם גדול שמרביץ תורה ועושה ומעשה נפשות לה'. אני מציע לך לבוא קצת לבקר בקרית הרצוג והגלילות, ולהתרשם בעצמך.
מה שהוא לא בא ללוויין יש סיבה אחרת. יעיד על כך הרב @מורשת מרן .
אבל לא מחמת חסרון ברב גלזר.
ותודה על הפרגון...
 
זה נכון שהרב יצחק אוחז ממנו. הרב גלזר הוא תלמיד חכם גדול שמרביץ תורה ועושה ומעשה נפשות לה'. אני מציע לך לבוא קצת לבקר בקרית הרצוג והגלילות, ולהתרשם בעצמך.
מה שהוא לא בא ללוויין יש סיבה אחרת. יעיד על כך הרב @מורשת מרן .
אבל לא מחמת חסרון ברב גלזר.
ותודה על הפרגון...
אני מכיר את הרב גלזר לפניך, עוד לפני שהיה בקרית הרצוג.
ואני יודע גם מה הסיבה שאינו מגיע ללווין, וזה בדיוק מה שאני טוען.
 
אני מוכרח להגיד שעברתי על התשובות של הרב גלזר בענין האייפונים והמכשירים הטמאים, ולדעתי כל מי שפוגש אותו צריך להגיד לו יישר כח גדול על כך!!! למרות שיש שם דברים שנראה קיצוניות, אבל אין ברירה האש בוערת וחייבים להקצין כדי שאנשים יתעוררו. ומהבחינה הזו לבד כבר יש לספר שלו יחודיות שאין לשום ספר אחר כמדומני [יש עוד שכותבים על האייפונים אבל דברי הרב גלזר בעיני הכי חזקים ומיושבים].
 
הספר לא עבר עריכה לשם ספר, רק העתיקו מהעלונים את התשובות ושמו בספר, הרבה פעמים הוא מציין למה שכתבתי בעלון פר' בחוקותי וכדו', שזה בסימן אחר בספר, וכן יש תשובות שחוזרות על עצמם הרבה פעמים [כמו איפה להתפלל בימים נוראים], וכן בכמה מקומות כתוב בסוגריים לחפש מקור והשאירו כך. אבל כאמור זה ספר נפלא מאוד.
 
לא דובר על בעייתי, דובר על לא מכבד, ולא מכובד, לא מכובש שבשו"ת יש "יציאות" וכד'. זה יכול להתאים לדרשה לעורר את הנרדמים, משא"כ בשו"ת.
על זה אתם מדברים? חשבתי כבר שמצאתם הרבה בעיות של כתיב עם טעויות וכו'.
הרי את היציאות מי חשב לסנן? לא נראה לי שהרב גלזר רצה להוציא את הספר אם ליטוש. הוא רצה שיצא כמו שהוא רגיל לענות בעלון.
 
על זה אתם מדברים? חשבתי כבר שמצאתם הרבה בעיות של כתיב עם טעויות וכו'.
הרי את היציאות מי חשב לסנן? לא נראה לי שהרב גלזר רצה להוציא את הספר אם ליטוש. הוא רצה שיצא כמו שהוא רגיל לענות בעלון.
היא גופא הבעיה עליה דיברנו.
 
אם זה מעניין מישהו....
אז אני באמת דיברתי על הגהה מטעויות דפוס, הוספת מילים שנכתבו לעורך ולא נמחקו, וכדומה.

אבל לגבי ה"יציאות" לא הבעתי דעה מסיבה פשוטה שהוא כתב את הספר שלו ולא את שלי, כך שלא נראה לי לעניין שאני יחליט בשבילו באיזה סגנון של ספר הוא בוחר, זה שהוא החליט להוציא ספר עם "צ'יקובים" זה זכותו, מה גם שב"ה הבתי מדרשות מלאים ספרי הלכה רציניים כך שלא יזיק לגוון קצת עם משהו יחודי, זה אפילו מבורך בעניי, רק שצריך להיות מודע שבאופן טבעי היחס של הציבור לספר כזה הוא לא לספר הלכה קלאסי אלא לאיזה סוג של ספר "צ'יקבר".
אגב גם זה שהספר חסר מראה מקומות, ודיוק בציטוט הפוסקים, וכתוב בשפה ובצורה שכתוב, ומלא בתשובות בהנהגה, נותן הרגשה של איזה "מדריך לחיים" ולא לספר הלכה מכובד, אבל שוב זה בסדר גמור, ואף יותר מזה....
 
נערך לאחרונה:


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון