• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

שטר מכירה כזה מוזר בחיים שלכם לא ראיתם!!! מכר את כל המצוות שלו בעבור 30 לירות! אמיתי לחלוטין.

אומר לכם רבותי את האמת, מאתמול עומד לי בשפיץ של העט מכתב חדש נדיר מאוד שגם הוא כנראה אמיתי לחלוטין, ובו כמעט כל גאוני ירושלים הספרדים התאחדו נגד רב אחד וחתמו נגדו בחריפות מכיון שהוא כותב בתקיפות על אחרים, ולא - לא מדובר על הגאון פרי חדש, אלא לפני כמאה חמישים שנה, והיה בדעתי שכדאי לפרסם את המכתב ללא שם הגאון המדובר, כדי שנראה מה היה הדבר שהפריע כל כך לחכמי ירושלים.
חקרתי הערב את הנושא יותר לעומק ומצאתי שמאחורי המכתב הזה מסתתרת פרשיה נוספת שקשורה לגאוני חברון, והפרשיה הזו קשורה שוב פעם לסכסוכים שהיו בין כמה חכמים ופרנסים בירושלים, בקיצור אקשן.
השאלה אם יש טעם ותועלת לטרוח לסדר את הדברים, כי את המחקרים האלו אני עושה מתחביב ובדרך אגב, אבל לכתוב לוקח לי הרבה זמן, וב"ה אני לא עיתונאי שמחפש רייטינג ומנפח רק את הצד שבא לו, ואין לי שום ריוח מהפרסום של הדברים
 
אומר לכם רבותי את האמת, מאתמול עומד לי בשפיץ של העט מכתב חדש נדיר מאוד שגם הוא כנראה אמיתי לחלוטין, ובו כמעט כל גאוני ירושלים הספרדים התאחדו נגד רב אחד וחתמו נגדו בחריפות מכיון שהוא כותב בתקיפות על אחרים, ולא - לא מדובר על הגאון פרי חדש, אלא לפני כמאה חמישים שנה, והיה בדעתי שכדאי לפרסם את המכתב ללא שם הגאון המדובר, כדי שנראה מה היה הדבר שהפריע כל כך לחכמי ירושלים.
חקרתי הערב את הנושא יותר לעומק ומצאתי שמאחורי המכתב הזה מסתתרת פרשיה נוספת שקשורה לגאוני חברון, והפרשיה הזו קשורה שוב פעם לסכסוכים שהיו בין כמה חכמים ופרנסים בירושלים, בקיצור אקשן.
השאלה אם יש טעם ותועלת לטרוח לסדר את הדברים, כי את המחקרים האלו אני עושה מתחביב ובדרך אגב, אבל לכתוב לוקח לי הרבה זמן, וב"ה אני לא עיתונאי שמחפש רייטינג ומנפח רק את הצד שבא לו, ואין לי שום ריוח מהפרסום של הדברים
נייתי וניחזי, כמו שהביא באביר הרועים את מה שכתב התנצלות ר' יוסף ידיד, וכתב עליו מרן זיע"א שהכל שקר גמור ותארים שלא נכונים...
 
אומר לכם רבותי את האמת, מאתמול עומד לי בשפיץ של העט מכתב חדש נדיר מאוד שגם הוא כנראה אמיתי לחלוטין, ובו כמעט כל גאוני ירושלים הספרדים התאחדו נגד רב אחד וחתמו נגדו בחריפות מכיון שהוא כותב בתקיפות על אחרים, ולא - לא מדובר על הגאון פרי חדש, אלא לפני כמאה חמישים שנה, והיה בדעתי שכדאי לפרסם את המכתב ללא שם הגאון המדובר, כדי שנראה מה היה הדבר שהפריע כל כך לחכמי ירושלים.
חקרתי הערב את הנושא יותר לעומק ומצאתי שמאחורי המכתב הזה מסתתרת פרשיה נוספת שקשורה לגאוני חברון, והפרשיה הזו קשורה שוב פעם לסכסוכים שהיו בין כמה חכמים ופרנסים בירושלים, בקיצור אקשן.
השאלה אם יש טעם ותועלת לטרוח לסדר את הדברים, כי את המחקרים האלו אני עושה מתחביב ובדרך אגב, אבל לכתוב לוקח לי הרבה זמן, וב"ה אני לא עיתונאי שמחפש רייטינג ומנפח רק את הצד שבא לו, ואין לי שום ריוח מהפרסום של הדברים
יעלה ויביא.
 
יעלה ויביא.
אני מעתיק את המכתב ללא השמות [הגם שמי שרוצה יכול בקלות לדעת במי מדובר, וכאמור אין בזה תועלת ונפק"מ], וכפי שכתבתי יש מכתב נגד החכם הספרדי המדובר גם בסוף ספר שער אשר קובו מאת בני המחבר שאותו רב יצא נגדו בחריפות בענין הצוואה של קאייד נסים שמאמה, ומעיקרא לא הבאתי מאומה בזה אחר שראיתי שהעסק הסתבך עם מחלוקת שהיתה בין שני חכמי ירושלים ואח"כ נגד הגה"ק ר' אליהו מאני, ושוב גם שם לא ברור מי זה בחש במחלוקת ואין לי זמן וענין להתעמק בזה, בפרט שפעם רמז לי מרן רבינו עובדיה זיע"א לא להתעסק בנושא הזה דוקא, ולא ירדתי בזמנו לעומק דעתו מדוע אינו מעונין לדבר על כך, לכן אביא רק את המכתב שעליו דיברתי ודי בזה
1745104943924.png1745104957384.png1745104976159.png
 
איזה מערב?
למיטב ידיעתי הנ"ל גר, או היה גר במגדל העמק
היה גר בעיר העתיקה, ולמד אחה"צ בכולל בני ציון של הרב מוצפי.
מדובר על לפני שנהיה נזיר, אולי עם היותו נזיר עבר לגור במקום אחר, אולי קיבל על עצמו גלות בנוסף לקבלת הנזירות...
 
השאלה אם יש טעם ותועלת לטרוח לסדר את הדברים,
תוכל להציע את הכתבים שלך למכירה
 
היה גר בעיר העתיקה, ולמד אחה"צ בכולל בני ציון של הרב מוצפי.
מדובר על לפני שנהיה נזיר, אולי עם היותו נזיר עבר לגור במקום אחר, אולי קיבל על עצמו גלות בנוסף לקבלת הנזירות...
ראיתיו במגדל העמק עם השיער הארוך. לכאורה אחרי שנדר בנזיר.
זה היה בשמיטה האחרונה, כלומר לפני כ-3 שנים.
 
חזור
חלק עליון