לגבי דעת הראש"ל הרב מרדכי אליהו זיע"א
דבר מעניין, ראיתי בהערות של הראש"ל הרב יצחק יוסף שליט"א שבסוף ילקוט הטהרה, שבספר וזאת הברכה שינו את הדבר אחר פטירת הרב אליהו בעקבות "בנו" (לא כתוב מי), שאין חילוק בברכת המצה בפסח שני (ולפ"ז מודה הוא לרב עובדיה זיע"א).
אך בקובץ "בדרכו" מאמרים במשנת הרב אליהו ב תשפ"ג (
https://hebrewbooks.org/67190) יש מאמר מהרב שמואל אליהו שליט"א בביאור טעמו של אביו המחלק בין 30 יום הראשונים שאחרי הפסח ובין 30 יום האחרונים (ואולי הבן האומר שהרב אליהו חזר בו הוא רבי יוסף שליט"א ראש בימ"ד דרכי הוראה לרבנים).