• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

שיער באשה נשואה

מה החילוק {אם קיים}. בין אשה נשואה שדרכה להיות בחוץ ללא כיסוי ראש שמותר לקרוא קר"ש נגדה אפילו לא לבעלה (הליכות עולם ח"א עמוד קכב)
לבין אשה שדרכה לכסות ברחוב ובביתה לגלות שערות ראשה שאסור לבעלה לקרוא קר"ש נגדה (טהרת הבית הקצר של הרב דוד יוסף)?
 
טהרת הבית הקצר
(עמ' קסח)
מה החילוק {אם קיים}. בין אשה נשואה שדרכה להיות בחוץ ללא כיסוי ראש שמותר לקרוא קר"ש נגדה אפילו לא לבעלה (הליכות עולם ח"א עמוד קכב)
לבין אשה שדרכה לכסות ברחוב ובביתה לגלות שערות ראשה שאסור לבעלה לקרוא קר"ש נגדה (טהרת הבית הקצר של הרב דוד יוסף)?
כנראה סבר דאזלינן בתר מה דהולכת בחוץ (כהמשנ"ב סי' עה סק"י), דאז מקרי ערוה אפילו אם בעלה רגיל בכך בבית (כ"ה עכ"פ לגבי דיני ערוה בק"ש, אבל לגבי הסתכלות במקומות המכוסים באשתו נדה [שלא בשעת ק"ש], אינו תלוי בשם 'ערוה', והתיר בזה בטה"ב בשם האג"מ אם רגילה בכך בבית).
ויש איתי אריכות דברים לבאר טעמו של מרן זצ"ל בעניין הרהור שיער, מתי אמרינן דמהני מה שרגילים בזה ומתי לא. ואי"ה אעלה זאת בהמשך.
 
חזור
חלק עליון