• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

שירשור מבזקים ועידכונים קצרים מהנעשה בעולם התורה בכותל המזרח ובחצרות רבותינו שליט"א - מתעדכן!

לקראת עלייה מאסיבית של עולים מצרפת: יו״ר ועדת החינוך ח״כ יוסי טייב עלה למעונו של חבר מועצת חכמי התורה הגאון הגדול רבי דוד יוסף שליט״א להתייעצות בנושאים העומדים על הפרק.
1706229236022.png
 
בנתיבות התקיים כנס יסוד לתלמוד תורה הראשון בשכונה החדשה נוה שרון במעמד חבר המועצת הגר"א סאלים, רב הקהילה החרדית הגר"ד דנין. וכן חברי המועצה ואברכים תושבי השכונה.

התלמוד תורה בראשותו של הגר"ד אטדגי ראש ביהמ"ד הספרדי להלכה ותחת הכוונתם ונשיאותם של חברי מועצת חכמי התורה זקן המועצת הגר"מ מאיה והגר"א סאלים.

בדברים שנשא הגר"א סאלים שיבח את הקמת התלמוד תורה בשכונה החדשה ואמר כי זה היסוד להקמת שכונה וכמו שכתוב אצל יעקב ששלח את יהודה להורות לפניו גושנה . חבר המועצת הוסיף ואמר "אילולי התורה מי יודע מה יכלו לעשות, ובפרט כשראינו את היכולות והתחמושת שיש להם, התורה היא ששומרת. ובוודאי כשמקימים תלמוד תורה לתינוקות של בית רבן שעליהם העולם עומד זה יוסיף שמירה ובטחון".

זקן המועצת הגר"מ מאיה שנבצר ממנו להגיע למעמד שיגר את ברכתו וציין כי לאורך כל המלחמות גם כשהיה טילים על תל אביב שום טיל לא הגיע לשכונת יד אליהו בגלל שהיא מוקפת בבתי כנסיות ומדרשות, "בזכות הקמת תלמוד תורה במקום חדש זה מה שישמור על השכונה בפרט בתקופה קשה זו".
1706229297133.png
 
‏חבר מועצת חכמי התורה וראש ישיבת יקירי ירושלים הגאון הצדיק רבי יהודה כהן שליט"א, הגיע באופן מיוחד לבניין עיריית ירושלים להודות לראש העיר משה ליאון ולמ"מ סגר"ע ומחזיק תיק חינוך חרדי צביקה כהן, בכדי להודות לו על האישור לפרוגרמה לבניית 22 כיתות לימוד לתלמוד תורה יקירי ירושלים במתחם שנלר.
1706229394297.png
 
מעמד הכנסת ספר התורה להיכל הישיבה "תורת יהודה" בראשות ראש הישיבה רבי פנחס כהן שליט"א בעל "המעשה חושב" על הש"ס. המעמד נערך בראשות מרן הראשון לציון רבינו יצחק יוסף שליט"א רבנים ואישי ציבור.

ספר התורה נכתב בהידור רב ונתרם להיכל הישיבה על ידי אביו של ראש הישיבה הגאון הגדול רבי משה כהן שליט"א ראש ישיבת "נחלת יצחק". כמו כן במהלך הערב הושק לכבוד המעמד ספרו הנוסף של ראש הישיבה הגאון רבי פנחס כהן שליט"א "מעשה חושב - קידושין" והוא שיעורים בעיון שנמסרו במהלך השנה במסכת קידושין בהיכל הישיבה לתלמידים מפי ראש הישיבה הגאון רבי פנחס כהן שליט"א.
1706229518180.png
 
אברהם פריינד: דרמה פוליטית חרדית! האדמו"ר מויז'ניץ כינס הערב לאחר הטיש את כל רבני החסידות ומנהלי המוסדות בבית שמש והורה להם כי הוא תומך במשה אבוטבול לראשות העיר וכי יש לעשות הכל למען הצלחתו כדי שהוא ייבחר.

עוד מאברהם פריינד על הדרמה הפוליטית הערב - המשמעות של המהלך הערב וההוראה החד משמעית של האדמו״ר מויזניץ: ש״ס - אגודת ישראל - הליכוד יחד בבית שמש: 48% מקולות המצביעים. אבוטבול נהפך הערב למועמד המוביל בעיר.

איתי גדסי על הדרמה באגודת ישראל בבית שמש: בום בום בום - דרמה פנים חרדית! כפי שחשפתי דיל אגו״י: ויזניץ׳, גור וש״ס חי נושם ובועט.

אבי רבינא: הדרמה באגודת ישראל בבית שמש! האדמו״ר מויז׳ניץ בדברים חדים וברורים לרבני הקהילה בבית שמש - ״צריכים לעשות הכל שמשה אבוטבול יהיה ראש העיר. אני מבקש ממכם להשפיע ולפעול בכל המגזרים החרדים בעיר בית שמש שיתמכו במשה אבוטבול, תשפיעו לא רק על חסידי ויזניץ״.
 
לקראת עלייה מאסיבית של עולים מצרפת: יו״ר ועדת החינוך ח״כ יוסי טייב עלה למעונו של חבר מועצת חכמי התורה הגאון הגדול רבי דוד יוסף שליט״א להתייעצות בנושאים העומדים על הפרק.
הצג קובץ מצורף 16917
ברוך שובו ארצה לגאון הגדול מורינו ורבינו הגר"ד שליט"א
 
פינת 'קיפקעס' באתר 'חדשות חרדים - JDN': הגר”מ מאזוז נצפה השבוע בבית מדרשו בכתיבת אות בספר תורה, שנכתב לע”נ הרב ישראל פנחסי זצ”ל

photo_5820952323273377766_y.jpg

מזכה הרבים וראש מוסדות ‘יביע אומר’, הגאון הרב יגאל כהן, שנכח בבית המדרש נקרא אף הוא להשתתף בכתיבת האותיות לצד הגר"מ מאזוז

photo_5820952323273377768_x.jpg

בסוד שיח: בסיום כתיבת האותיות, ישב הגר”י כהן להתייעצות ממושכת עם הרב מאזוז בענייני השעה

photo_5820952323273377769_x.jpg
 
מעמד הכנה ליל הסדר בביתר עלית | ראש ישיבת אבני נזר הגאון הגדול רבי זמיר כהן שליט״א בשיחה מיוחדת לרגל בין הזמנים לבני הישיבות בביתר על מעלת וערך בחור ישיבה ועל ניצול הזמן גם בבין הזמנים.
(קולדצקי)
1713316495245.png
 
חזור
חלק עליון