• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

שמחה ביום השנה יום שמחת תורה

יום הזכרון דשמיני עצרת​


השמחה ביום זה היא העצה להנצל מכל הצרות

כמו הסיפור עם אותו רב מאמסטרדם שביום פורים שתה יין ובכך הציל את הסכר מלקרוס תחת עול הדגים שהיו שם

שהרי לא אבדה הארץ אלא שלא ברכו בתורה תחילה

וכשאנשים שמחים בשמחה אחרת ולא בשמחת התורה יש ח"ו הסתר פנים והעלם גדול

כמו שאנו יודעים היום שהיה מחדל גדול שלא היה כמוהו באותו היום שאי אפשר להסביר במונחים אנושיים, אלא רק שהיה ח"ו הסתר פנים.

ושלא נחשוב שאנו חסינים מהפורענות, שתורה מגנה ומצילה לאותו העת בלבד אבל ברגע שיפסיקו מן התורה ומהשמחה בה תפסיק השמירה חס ושלום.

ואנו רואים עוד עניין משונה שלא ראינו עד כה, שהמדינה וכמעט כל האנשים בארץ מציינים את הטבח ביום הלועזי ולא ביום היהודי, מה שלא היה בעבר.

ומה שאולי יש חוששים לקרוא לזה בשם 'שמחת תורה', הרי זה חוטא לאמת ומתעלם מהמסר העיקרי שיש כאן, שבעבור שמחתה של תורה נעשה הדבר הרע הזה, שמגלגלים חובה ליום חייב.

ולכן התיקון הגדול ביותר ליום זה הוא לשמוח בשמחתה של תורה על כלותה של נפש. להפוך שמחה של רעה קול ענות שהיה באותו המקום ל"ע לשמחה של טובה, ענות חלושה לענות גבורה, ובעוד אחינו התועים אינם לוקחים מוסר כי אם להיפך, מורידים תמיכתם המעטה משענת הקנה הרצוץ שהיתה להם בבני התורה, אנו תפקידנו לחזק את השמחה בלימוד התורה, שלא ברעש ה' כי אם ברוחי.
 

קבצים מצורפים

  • יום הזכרון דשמיני עצרת.pdf
    24.7 KB · צפיות: 6
נערך לאחרונה:
ברוך תהיה
ברצוני להוסיף דבר פלא שראיתי בספר מדריך לשמחת תורה מהר' קרישבסקי עמ' 21 בזה"ל
מובא בספר אמרות טהורות (חלק ד' עמוד רמ"ב מאדמו"ר מראחמיסטריווקא מאהר"ב) שלחמיו נפטרה בתו הגדולה בכ"ז אלול תש"ה, ובשמחת תורה של אותה שנה היה מחיית כפיים ביתר שאת וביתר עוז והרבה יותר חזק מכל שנה, ואח"כ שאלה אותו הרבנית למה מחה כפיים יותר בכל שנה, בפרט שבשנה זו שהיה לה צרה גדולה? וענה לה שמה ששמחים במחיית כפיים זה לא על מה שהיה, אלא שמחים על מה שהולך להיות, וביותר מי יודע אם כל זה הגיע לנו בגלל ששנה שעברה לא מחינו מספיק כפיים בשמחת תורה!!! והדברים מבהילים! ע"כ.
ואי"ה בהמשך אביא עוד דברים בחשיבות השמחה ביום זה וההמתקות הגדולות שנעשות מכך.
 
יש מאמר נפלא של הרב ג'ייקובסון שליט"א בעלון כי קרוב החבד"י.
שם זה סיפור יותר מזעזע ממה שהבאתי על אלמן צעיר שאשתו נפטרה בתוך החג ואפי' לא ישב שבעה, אך קשה להביא סיפורים ששייכים לאנשים נדירים עם רגשות מפלדה. כנלע"ד.
 
נשמח שתביא בהקדם ואולי רבים וטובים מחו"ר ישתמשו בזה היום בלילה, בליל הלימוד, בדברי חיזוק והתעוררות לציבור במקומות רבים ברחבי האר'ש
נמצא באוצר החכמה המקוון ניתן לעיין שם.

יש מאמר נפלא של הרב ג'ייקובסון שליט"א בעלון כי קרוב החבד"י.
מצורף הגליון
 

קבצים מצורפים

  • Ki-Karov-151-E.pdf
    1.3 MB · צפיות: 4
חזור
חלק עליון