לא. והחילוק פשוט לענ"ד.יש כינוי דומה מרא דארעא דישראל.
לפ"ז, זה גם לא טוב.
ולא קבעתי מסמרות שלא טוב ואסור וכו' אלא כתבתי תחושתי. והבוחר יבחר.
לא. והחילוק פשוט לענ"ד.יש כינוי דומה מרא דארעא דישראל.
לפ"ז, זה גם לא טוב.
לא מבין החילוק.לא. והחילוק פשוט לענ"ד.
מרא דכולי עלמא, הוא תיאור כוללני לכל העולם כולו ומשמעותו היא בעצם ריבונו של עולם, להבדיל ממרא דארעא דישראל שהוא רק על מקום מסויים ומסוייג ולכן יכול להתפרש על גברא. כנלע"ד.לא מבין החילוק.
כי פירושו המילולי שרב פלוני הוא "בעלים" של ארץ ישראל.
שמא כוונתך שאני תלי תניא בדלא תניא?
יפה, היטבת להמחיש.תוספת מאוחרת: להמחשת הענין יותר, אני משער שכבודו שליט"א מבין שא"א לתאר את קוב"ה בתואר "מרא דארעא דישראל"... שכן זהו צמצום בעלותו, חלילה, וכן הוא להיפך. וזה החילוק לענ"ד.
פשיטא שזו כוונתו, ועל זה כתבתי שאני לא הייתי משתמש בתואר זה, מחמת משמעותו הפשוטה של התואר.יפה, היטבת להמחיש.
ככה"נ כוונת הרב מורשת מרן, ע"ד מרא דארעא דישראל, שאין הכוונה שהרב שליט"א הוא בעלים שלה, אלא רק תואר שהוא רב שלה. כך רצונו לומר רב של כל העולם. כמאמר פלוני: רב של כדור הארץ...
גם אני הקטן מצטרף להנ"ל, כדלעיל.ועכ"פ חוץ מהבטוי הנ"ל שנתון לכמה פנים. כל שאר הניסוח יפה מאוד ברמה מאוד גבוהה, כולל הגרפיקה המדהימה.
יישר כחו וחילו של הרב מורשת מרן שליט"א.
חבל לא כתבו שם על מרן ורעיתו.
מה לא כתבו עליהם?חבל לא כתבו שם על מרן ורעיתו.
כתבו רק את שמו של מרן זיע"א ללא הרבנית.מה לא כתבו עליהם?
ולמה אתה כותב בכתב כזה קטן, זה עושה לך טוב על הנשמה?כתבו רק את שמו של מרן זיע"א ללא הרבנית.
לא, בגלל שזה פחות קשור לנושא.ולמה אתה כותב בכתב כזה קטן, זה עושה לך טוב על הנשמה?
כמדומני כתוב ע"ז בספר "מגיד מישרים".מרן שליט"א אמר בשב"ק שמרן הב"י בגלל שהיה רגיל לומר כל הזמן משניות, מזה נברא מלאך המגיד!!!
ואמר מרן כמה המעלה של המשנה, משנה אותיות נשמה.
היכן?כמדומני כתוב ע"ז בספר "מגיד מישרים".