• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ו. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

שמר"ן כתב בשו"ע רק יש אומרים:

נאמן מר"ן

Active member
לכל חו"ר הפורום היקר,
רציתי לשאול מה כוונת מר"ו בשו"ע שמביא בסעיף רק לשון יש אומרים בלי סתם האם כוונתו לפסוק כדעת היש אומרים כי רק זה השיטה שהביא,, או שמכיוון שזה בלשון של י"א אז לכן זה משהו אחר,
תודה רבה.
 
יש את הגאון רבי אליהו מאדאר שליט"א בשו"ת אמרות טהורות שכתב על כלל זה באריכות והוא סובר שכשמרן כותב כן "יש מי שאומר" או "יש אומרים" וכו' דעתו כמסופקת בדבר. אך דעת רוב ככל הפוסקים היא ע"פ הסמ"ע שלא מצא אלא בשנים או באחד מן הפוסקים כתב בלשון זו. אבל דעתו כן להלכה לגמרי.
 
יש את הגאון רבי אליהו מאדאר שליט"א בשו"ת אמרות טהורות שכתב על כלל זה באריכות והוא סובר שכשמרן כותב כן "יש מי שאומר" או "יש אומרים" וכו' דעתו כמסופקת בדבר. אך דעת רוב ככל הפוסקים היא ע"פ הסמ"ע שלא מצא אלא בשנים או באחד מן הפוסקים כתב בלשון זו. אבל דעתו כן להלכה לגמרי.
תוכל להביאה לכאן?
 
דעת השלחן גבוה (כללי השו"ע אות י"ט) שאם בב"י הביא מחלוקת ובשו"ע כתב לשון יש אומרים כוונתו עיקר כדעה שלא מובאת בשו"ע, אבל כבר כתב ע"ז רבינו הבא"ח (רב פעלים יו"ד ח"ד סי' ט"ו) "זה אינו ודבריו בזה תמוהים".
 
חזור
חלק עליון