Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature may not be available in some browsers.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
קריאתו של מרן הרב יצחק יוסף: "רבותיי, כולם תסייעו למורשת מרן, הם מחזיקים בדרכו האמיתית של מרן. הוא לא מקבל סיוע משום גורם, הכל מתרומות של האנשים. אתם לא יודעים כמה זה חשוב המרכז למורשת מרן. הוא מחדיר את ההלכה, את הדרך של מרן!"
לכל חו"ר הפורום היקר,
רציתי לשאול מה כוונת מר"ו בשו"ע שמביא בסעיף רק לשון יש אומרים בלי סתם האם כוונתו לפסוק כדעת היש אומרים כי רק זה השיטה שהביא,, או שמכיוון שזה בלשון של י"א אז לכן זה משהו אחר,
תודה רבה.
יש את הגאון רבי אליהו מאדאר שליט"א בשו"ת אמרות טהורות שכתב על כלל זה באריכות והוא סובר שכשמרן כותב כן "יש מי שאומר" או "יש אומרים" וכו' דעתו כמסופקת בדבר. אך דעת רוב ככל הפוסקים היא ע"פ הסמ"ע שלא מצא אלא בשנים או באחד מן הפוסקים כתב בלשון זו. אבל דעתו כן להלכה לגמרי.
יש את הגאון רבי אליהו מאדאר שליט"א בשו"ת אמרות טהורות שכתב על כלל זה באריכות והוא סובר שכשמרן כותב כן "יש מי שאומר" או "יש אומרים" וכו' דעתו כמסופקת בדבר. אך דעת רוב ככל הפוסקים היא ע"פ הסמ"ע שלא מצא אלא בשנים או באחד מן הפוסקים כתב בלשון זו. אבל דעתו כן להלכה לגמרי.
דעת השלחן גבוה (כללי השו"ע אות י"ט) שאם בב"י הביא מחלוקת ובשו"ע כתב לשון יש אומרים כוונתו עיקר כדעה שלא מובאת בשו"ע, אבל כבר כתב ע"ז רבינו הבא"ח (רב פעלים יו"ד ח"ד סי' ט"ו) "זה אינו ודבריו בזה תמוהים".